هوش مصنوعی

نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی

الکسای آمازون نمونه ای عالی از این است که چگونه هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما یکپارچه شده است. استفاده از هوش مصنوعی به بالاترین حد خود رسیده است. 71٪ از مردم جستجوی صوتی را به تایپ سنتی ترجیح می دهند در حالی که 62٪ از مصرف کنندگان مایل به استفاده از هوش مصنوعی برای تجربه خرید بهتر هستند. وقتی مشتریان آماده پذیرش فناوری هوش مصنوعی هستند، چه چیزی شما و تلاش های بازاریابی شما را متوقف می کند؟ اهمیت هوش مصنوعی برای بازاریابی چیست؟

اهمیت هوش مصنوعی برای بازاریابی چیست؟

هوش مصنوعی سازمان ها را قادر می سازد تا تلاش های بازاریابی خود را بهبود بخشند. هوش مصنوعی می‌تواند وظایف بازاریابی روزمره شما مانند زمان‌بندی و ارسال ایمیل یا پیش‌بینی عملکرد کمپین را خودکار کند. همچنین با شخصی سازی تجربیات هم برای بازاریابان و هم برای مصرف کنندگان از این هم فراتر می رود.

از آنجایی که سرعت، کارایی و شخصی‌سازی نقش مهمی در سفر مشتری امروزی دارد، استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی تقاضا و تصمیم‌گیری هوشمند یک ضرورت است.

پس چرا باید از هوش مصنوعی در بازاریابی خود استفاده کنید؟

روابط قوی تری با مشتری ایجاد کنید

ابزارهای هوش مصنوعی مانند ربات‌های گفتگو پشتیبانی 24/7 مشتری را ارائه می‌کنند و همیشه برای کمک به مشتریان در دسترس هستند. این به تیم های خدمات مشتری اجازه می دهد تا در زمان پاسخگویی به سؤالات رایج صرفه جویی کنند و بر سایر وظایف مهم و سؤالات پیچیده تمرکز کنند.

تصمیم گیری سریعتر مبتنی بر داده

ابزارهای بازاریابی امکان غربال کردن کوه‌های داده در زمان بسیار سریع‌تری را فراهم می‌کنند. سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی بر روی این ابزارها ساخته می‌شوند تا بینش مفیدی ایجاد کنند و در زمان مناسب به مشتریان مناسب دست یابند.

ROI کمپین را افزایش دهید

توسعه محتوایی که با مخاطبان شما طنین انداز می شود و مشتریان را متحول می کند با تصمیم گیری هوش مصنوعی محتمل تر است. با داده‌های تاریخی، کمپین‌هایی را بر اساس نوع محتوایی که مخاطبان شما با آن درگیر هستند اجرا کنید و به سفر آن‌ها ارزش بیافزایید. این روی نتیجه شما تأثیر می گذارد و ROI کمپین شما را افزایش می دهد.

محتوا را با داده های مشتری شخصی سازی کنید

اگر ترجیحات مشتری خود را نمی دانید، چه می خواهند و چه نمی خواهند، اندازه گیری و ایجاد چیزی که برای آنها مناسب باشد دشوار است.

با استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی داده های مشتری مانند جمعیت شناسی، سابقه خرید و موقعیت مکانی می تواند به شما در شناسایی مشتریان احتمالی علاقه مند به محصولات یا خدمات شما کمک کند. بهترین راه برای دریافت و رمزگشایی این داده ها، هوش مصنوعی است.

با هوش مصنوعی برای بازاریابی کارهای تکراری را خودکار کنید

کارهای تکراری انرژی را تخلیه می کند و زمان می برد. آیا اغلب از انجام یک کار یکسان و مکرر احساس خستگی و گاهی بی انگیزگی می کنید؟ هوش مصنوعی برای بازاریابی می تواند کارهای روزمره شما مانند ایمیل‌ها، تجزیه و تحلیل نظرسنجی، گزارش‌دهی، پاسخ دادن به سوالات رایج و موارد دیگر را خودکار کند.

6 مورد استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی

شانس خوبی وجود دارد که هوش مصنوعی بتواند به شما در خودکارسازی و بهبود فعالیت‌های بازاریابی آنلاین که شما یا تیم‌هایتان انجام می‌دهید کمک کند. در اینجا چند مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی آورده شده است.

1. تعدیل و تولید محتوا

تعدیل محتوا در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نمونه‌ای محبوب از یک فعالیت زمان‌بر و مستعد خطا است. اتوماسیون بهترین راه برای درست کردن این موضوع است، و برای آسان کردن اعتدال، نیازی نیست بیشتر از پلتفرم های مجهز به هوش مصنوعی نگاه کنید.

2. هدف گذاری و تجزیه و تحلیل تبلیغات

می خواهید تبلیغات شما چه کسانی را هدف قرار دهد؟ شخصیت مشتری شما چیست؟ کجا می توانند تبلیغات شما را ببینند، چه زمانی و چگونه؟

پلتفرم‌های هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند تا تبلیغات هدفمندی ایجاد کنید که افراد مناسب را در زمان مناسب جذب کنند. آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که تبلیغات خود را حتی قبل از پخش مستقیم آنالیز کنید.

هوش مصنوعی چگونه می تواند کمک کند؟

  • قبل از انتشار محتوای تبلیغاتی خود را تست کنید.
  • مدل هوش مصنوعی خود را با داده های تبلیغات تاریخی آموزش دهید تا نتایج بهتری بگیرید.
  • معیارهای عملکرد مبتنی بر داده را دریافت کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.
  • با انتخاب تبلیغات مرتبط که کار می کنند و تبدیل می شوند، هزینه ها را کاهش دهید.

3. گوش دادن به رسانه های اجتماعی و آگاهی از برند

گوش دادن اجتماعی شامل ردیابی ذکرهای آنلاین از نام تجاری شما و استفاده مجدد از آنها برای افزایش آگاهی از برند است. انجام این کار به صورت دستی ناخوشایند، وقت گیر است و اسکن همه پلتفرم ها و ذکرها غیرعملی است.

4. تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

همچنین می‌توان از هوش مصنوعی برای کمک به پیش‌بینی ریزش مشتری استفاده کرد. چگونه؟ با تجزیه و تحلیل پاسخ ها به نظرسنجی امتیاز خالص تبلیغ کننده، احساسات عمومی مشتری و ارتباطات قبلی با مشتری.

شما احتمالاً داده های زیادی از تعاملات قبلی با مشتریان دارید. برخی از این مشتریان هنوز با شما هستند. دیگران نیستند با تجزیه و تحلیل مکالمات و ارتباطات گذشته با مشتریان، می‌توانید ویژگی‌های مشترک را در میان مشتریانی که استفاده از خدمات شما را متوقف کرده‌اند شناسایی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود وارد شوید و روابط کاربر را تقویت کنید.

5. تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل های هوش مصنوعی از تکنیک های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده ها در حال حرکت، ارائه بینش های کلیدی مشتری، کشف الگوها و ایجاد روابط داده استفاده می کنند. با ابزارهای هوش مصنوعی، می‌توانید تعیین کنید چه چیزی برای کسب‌وکار شما مفید است و چه چیزی مفید نیست و مشتریانتان چگونه با شما تعامل دارند.

بینش های مبتنی بر داده ها تصمیم گیری را تسهیل می کند. شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که چگونه کمپین های بازاریابی خود را بر اساس اطلاعات در دست تنظیم کنید.

6. تشخیص تصویر

تشخیص تصویر یک عنصر اصلی در هوش مصنوعی است. از یادگیری عمیق برای تشخیص الگوها در تصاویر و ویدیوها استفاده می کند. می‌توانید مکان‌ها، اشیاء و اقدامات را شناسایی کنید تا در مورد مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و موارد را در صورت نیاز برچسب‌گذاری و برچسب‌گذاری کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

80 + = 82

دکمه بازگشت به بالا
بستن