کوچینگ

اهمیت ارتباطات باز در محل کار چیست؟

ارتباطات باز در محل کار یک مهارت مهم است که مدیران برای اطمینان از موفقیت کسب و کار به آن نیاز دارند. بدون ارتباط روشن و مداوم، کارکنان فاقد جهت‌گیری هستند، بهره‌وری کاهش می‌یابد، سطح مشارکت کارکنان کاهش می‌یابد و تعارض ایجاد می‌شود. تنها چیزی که افزایش می یابد، تعداد اشتباهاتی است که مرتکب می شوند.

برای جلوگیری از بروز این مشکلات، باید درباره ارتباطات باز و چرایی اهمیت آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ارتباطات باز در محل کار چیست؟

ارتباط باز مفهومی است که در آن افراد می توانند آزادانه افکار، نگرانی ها و ایده های خود را برای یکدیگر بیان کنند. این ارتباط شامل گوش دادن فعالانه و نشان دادن همدلی با کسانی است که چیزی برای به اشتراک گذاشتن دارند. ارتباط باز پذیرش بازخورد و در دسترس بودن برای کسانی است که نیاز به ارتباط دارند. هنگامی که کارکنان از طریق ارتباطات باز در محل کار آشکارا با هم ارتباط برقرار می کنند، افکار، احساسات، عواطف و برنامه های خود را به وضوح و قاطعانه بیان می کنند.

چرا  ارتباطات باز در محل کار مهم است؟

برقراری  ارتباطات باز در محل کار بسیار مهم است. وقتی شرکت‌ها سبک ارتباطی باز را ترویج نمی‌کنند، می‌تواند منجر به مسائل مختلفی شود. به عنوان مثال، در گزارش وضعیت ارتباطات تجاری، 43 درصد از رهبران کسب و کار می گویند که ارتباطات ضعیف بهره وری را کاهش می دهد.

  • شکست‌های حرفه‌ای: ارتباط ناکارآمد منجر به سوء تفاهم، سردرگمی و اشتباهاتی می‌شود که می‌تواند مانع از توانایی برتری شود. به عنوان مثال، کارکنان ممکن است دستورالعمل ها را اشتباه متوجه شوند و وظایف را اشتباه انجام دهند و به آنها نگاه بدی بدهد.
  • اهداف عملکردی از دست رفته: بدون ارتباط مناسب، همسو بودن و دستیابی به اهداف چالش برانگیز است. به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است یک ددلاین را از دست بدهد، زیرا آن کار را درک نکرده است.
  • فروش از دست رفته: وقتی روحیه پایین و فرسودگی شغلی به دلیل ارتباط ضعیف بالا باشد، می تواند به خدمات مشتری، فروش و پشتیبانی آسیب برساند و پتانسیل درآمد کسب و کار شما را کاهش دهد. فقدان ارتباط همچنین می تواند مانع از کار موثر تیم های فروش شود.

از سوی دیگر، زمانی که شرکت ها محیط کاری ایجاد می کنند که ارتباطات باز را ترویج می کند، می تواند به مزایای زیر منجر شود.

مزایای ارتباط باز

در اینجا یک مرور کلی از مزایای پیاده سازی ارتباطات باز در کسب و کار شما آورده شده است:

  • بهره وری افزایش یافته: همکارانی که احساس می کنند در ارتباطات دقیق در محل کار مشارکت دارند، 5 برابر بیشتر احتمال دارد که بهره وری را افزایش دهند. این به ویژه برای تیم های راه دور صادق است.
  • افزایش مشارکت: با برقراری ارتباط باز، ممکن است تیم‌ها را در فعالیت‌های انفرادی و گروهی فعال‌تر ببینید.
  • حفظ استعداد بیشتر: کارمندان زمانی که احساس می کنند مورد حمایت قرار می گیرند، در کار خود باقی می مانند.
  • ایجاد اعتماد: وقتی اعتماد کم باشد، بر عملکرد تأثیر منفی می گذارد و یکی از راه‌های تقویت اعتماد، شفافیت از طریق ارتباطات باز است.

9 روش برای ترویج ارتباطات باز در تیم شما

در ادامه 11 روش وجود دارد که امروزه می توانید از آنها برای ایجاد ارتباطات باز در محل کار خود استفاده کنید:

  1. گوش دادن فعال را تشویق کنید: کارمندان را آموزش دهید تا فعالانه به صحبت های همکاران خود گوش دهند و دیدگاه های آنها را بدون وقفه یا قضاوت آنها درک کنند.
  2. فرهنگ احترام را تقویت کنید: فرهنگی در محل کار ایجاد کنید که به نظرات مختلف ارزش و احترام بگذارد و گفتگوی باز را تشویق کند.
  3. جلسات تیمی را به طور منظم برگزار کنید: جلسات تیمی را به طور منظم برگزار کنید تا بستری برای ارتباط آزاد فراهم کنید.
  4. از ابزارهای مشارکتی استفاده کنید: از ابزارهای مشارکتی مانند نرم افزار مدیریت پروژه، اینترانت یا پلتفرم های پیام رسانی برای تسهیل ارتباطات باز استفاده کنید.
  5. ارائه کانال های بازخورد: کانال های رسمی برای کارکنان برای ارائه بازخورد، پیشنهادات یا نگرانی ها ایجاد کنید. کارکنان را به استفاده از این کانال ها تشویق کنید و به آنها اطمینان دهید که نظرات آنها به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  6. رهبری با مثال: مدیران و رهبران باید با درگیر شدن فعالانه در ارتباطات باز، الگو باشند. آنها باید گوش دادن فعال نشان دهند، نظرات مختلف را تشویق کنند و پذیرای بازخورد اعضای تیم خود باشند.
  7. انجام فعالیت‌های تیم‌سازی: فعالیت‌های تیم‌سازی را سازمان‌دهی کنید که ارتباطات باز را ترویج می‌کند، مانند بحث‌های گروهی، جلسات طوفان فکری یا تمرین‌های حل مسئله.
  8. ارائه آموزش در مورد مهارت های ارتباطی: برنامه های آموزشی یا کارگاه های آموزشی در مورد مهارت های ارتباط موثر ارائه دهید. این می تواند به کارکنان کمک کند تا توانایی های ارتباطی خود از جمله گوش دادن فعال، حل تعارض و قاطعیت را بهبود بخشند.
  9. از زبان واضح و ساده استفاده کنید : از استفاده از اصطلاحات تخصصی یا زبان پیچیده که ممکن است برای برخی از اعضای تیم دشوار باشد، خودداری کنید.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

48 − 41 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن