اخبار

گوگل: آیا رتبه بندی پس از شکست در قابلیت استفاده سایت از موبایل کاهش می‌یابد؟

جان مولر از گوگل اخیرا به یک بحث سئوی Reddit پاسخ داده است که در آن هشدار کنسول جستجو در مورد قابلیت استفاده سایت از موبایل بلافاصله پس از آن با کاهش رتبه در یک وب سایت مرتبط با پزشکی همراه شد.

زمان افت رتبه‌بندی بلافاصله پس از اینکه کنسول جستجو هشداری درباره مشکلات استفاده از تلفن همراه صادر کرد، باعث شد که این دو رویداد مرتبط به نظر برسد.

اینها جزئیات تاثیر منفی شکست در قابلیت استفاده سایت از موبایل در رتبه بندی هستند:

در حوالی آگوست 2022، متوجه شدم که کنسول جستجوی Google می‌گوید همه صفحات ما اکنون استانداردهای قابلیت استفاده از تلفن همراه را ندارند. من یک توسعه دهنده داشتم که صفحات را اصلاح می‌کرد…

من نقشه سایت را دوباره ارسال کردم و از Google خواستم تا در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ تمام اصلاحات من را «تأیید» کند. ۱۵ روز بدون حرکت می‌گذرد.

درک تغییرات رتبه بندی به دلیل عدم قابلیت استفاده سایت از موبایل

جان مولر در بحث Reddit به مشکل این کاربر پاسخ داد و مشاهده کرد که به نظر او مسائل مربوط به قابلیت استفاده از تلفن همراه با کاهش رتبه بندی ارتباطی ندارد.

مولر نوشت:

من می‌گویم دلیل تغییر رتبه‌بندی ربطی به این ندارد.

من دستورالعمل‌های ارزیابی‌کننده کیفیت و محتوای Google را در به‌روزرسانی‌های اخیر برای برخی افکار، به‌ویژه برای محتوای پزشکی مانند آن، مطالعه می‌کنم.

هنگام تشخیص یک مشکل، مهم است که در مورد علل آن ذهن باز داشته باشید و در اولین توضیح واضح تر، تشخیص یک موضوع را متوقف نکنید. جان جدی بودن مسئله قابلیت استفاده سایت از موبایل را برای تاثیرگذاری بر رتبه بندی رد کرد.

پاسخ او نشان می‌دهد که مشکلات جدی کیفیت محتوا دلیل محتمل‌تری برای تغییر رتبه‌بندی است، به خصوص اگر این تغییر تقریباً همزمان با به‌روزرسانی الگوریتم اتفاق بیفتد.

دستورالعمل رتبه‌بندی‌های گوگل راهنمایی برای ارزیابی کیفیت سایت به شیوه‌ای عینی، عاری از ایده‌های ذهنی در مورد کیفیت سایت است. بنابراین منطقی است که مولر به Redditor پیشنهاد کرد که دستورالعمل‌های ارزیابی‌کننده‌ها را بخوانند تا ببینند آیا توصیف‌هایی که کیفیت سایت را تعریف می‌کند با توضیحات سایت مورد نظر مطابقت دارد یا خیر.

به طور تصادفی، گوگل اخیرا اسناد جدیدی را برای کمک به ناشران در درک محتوایی که گوگل ارزش رتبه بندی می‌داند منتشر کرده است.

منبع: searchenginejournal.com

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 54 = 58

دکمه بازگشت به بالا
بستن