اخبار

ابزار Googlebot crawl rate در کنسول جستجو از بین می رود

ابزار Googlebot crawl rate در 8 ژانویه 2024 از بین می رود زیرا گوگل معتقد است که دیگر مفید نیست. گوگل گفت ابزار نرخ خزیدن Googlebot دیگر مفید نیست و به همین دلیل آن را حذف می کند.

چرا گوگل آن را حذف می کند. گری ایلیز از گوگل گفت:

با بهبودهایی که در منطق خزیدن و سایر ابزارهای موجود در دسترس ناشران انجام دادیم، مفید بودن آن از بین رفته است.

Googlebot به نحوه پاسخ سایت – یا به طور خاص‌تر سروری که سایت را مدیریت می‌کند – به درخواست‌های HTTP Googlebot واکنش نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر سرور به طور مداوم کدهای وضعیت HTTP 500 را برای طیف وسیعی از URL ها برمی گرداند، Googlebot به طور خودکار و تقریباً بلافاصله سرعت خزیدن را کاهش می دهد. به طور مشابه، اگر زمان پاسخگویی به درخواست ها به میزان قابل توجهی طولانی تر شود، Googlebot به طور خودکار کند می شود.

ایلیز توضیح داد که ابزار Googlebot crawl rate در کنسول جستجوی گوگل تاثیر بسیار کندتری داشت. او گفت که این ابزار اغلب یک روز طول می کشد تا محدودیت های جدید در خزیدن اعمال شود. او افزود که این ابزار به ندرت توسط صاحبان سایت استفاده می شود و کسانی که از آن استفاده می کنند در بسیاری از موارد سرعت خزیدن را به حداقل می رساند.

تغییر نرخ خزیدن گوگل گفت با منسوخ شدن ابزار محدودکننده خزیدن، حداقل سرعت خزیدن را روی نرخ پایین‌تری تنظیم می‌کند که با محدودیت‌های سرعت خزیدن قدیمی قابل مقایسه است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 − 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن