اخبار

گوگل آنالیتیکس گزارش بازدید از فروشگاه را متوقف می‌کند

بر اساس اعلامیه جدید، گوگل گزارش بازدید از فروشگاه در گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) را متوقف می‌کند و جمع آوری داده های جدید را نیز در پایان اکتبر متوقف خواهد کرد.

توقف گزارش بازدید از فروشگاه در گوگل آنالیتیکس

گوگل به ناشران توصیه می‌کند که دیگر اطلاعات بازدید از فروشگاه را در گوگل آنالیتیکس گزارش ندهند. تولید داده‌ها در پایان اکتبر متوقف می‌شود، اگرچه داده‌های تاریخی در دسترس باقی خواهند ماند. این اعلامیه بی سر و صدا از طریق به روز رسانی در صفحه راهنمای Google Analytics منتشر شد. این به روز رسانی توسط چارلز فارینا از Adswerve مشاهده شد و پیام خود را در لینکدین به اشتراک گذاشت.

در این اطلاعیه آمده است:

در تاریخ 2022/10/31، گزارش بازدید از فروشگاه متوقف خواهد شد. از این تاریخ، گزارش بازدیدهای جدید از فروشگاه ایجاد نخواهد شد. گزارش بازدیدهای تاریخی از فروشگاه در دسترس باقی خواهد ماند. لطفاً در صورت داشتن هرگونه سوال با مدیر حساب خود تماس بگیرید.”

بازدید از فروشگاه در گوگل آنالیتیکس تخمینی از تعداد افرادی است که پس از بازدید از وب سایت از یک مکان فیزیکی بازدید کرده اند. گوگل با دنبال کردن فعالیت افرادی که سابقه موقعیت مکانی در تلفن هایشان فعال است، داده های بازدید از فروشگاه را ردیابی می‌کند.

گزارش‌های مربوط به بازدید از فروشگاه فقط برای مشاغلی در دسترس است که اکانت گوگل آنالیتیکس آنها به حساب گوگل ادز (Google Ads) متصل است. این بدان معناست که کسب‌وکارها داده‌های خود را از دست نمی‌دهند، زیرا Google Ads پس از قطع شدن در Google Analytics به گزارش بازدید از فروشگاه‌ها ادامه می‌دهد.

اگر از Google Analytics برای نظارت بر داده‌های بازدید از فروشگاه استفاده می‌کنید، باید تا پایان ماه به Google Ads بروید.

منبع: searchenginejournal.com

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + = 19

دکمه بازگشت به بالا
بستن