اخبار

پاسخ گوگل درباره تاثیر لینک ها نسبت به گذشته

یکی از کارمندان گوگل گفت که لینک ها این روزها به عنوان یک سیگنال، تاثیر کمتری نسبت به زمانی که Google برای اولین بار شروع به کار کرد دارند. وی به سوالی در مورد تاثیر لینک ها و رتبه بندی پاسخ داد و این واقعیت جالب را ارائه کرد که بک لینک ها نسبت به گذشته تاثیر کمتری به عنوان سیگنال رتبه بندی دارند.

تاثیر لینک ها بر رتبه بندی

لینک‌ها و سیگنال‌های متنی لنگر، گوگل را به موتور جستجوی بهتری نسبت به رقبا تبدیل کرد که برای اولین بار معرفی شد. سئو در ابتدا در مورد بهینه سازی عناوین، سرفصل ها و محتوا با کلمات کلیدی بود. پس از اهمیت یافتن گوگل متوجه شد که لینک ها کلید رتبه بندی بهتر هستند.

لینک ها همچنان یک عامل مهم رتبه بندی هستند، اما اینکه امروزه لینک ها چقدر تاثیر دارند، یک معما باقی مانده است. جان مولر اخیراً حدس زد که لینک ها ممکن است نقش کاهشی در رتبه بندی بازی کنند و درباره تاثیر لینک ها گفت:

این چیزی است که تصور می‌کنم، با گذشت زمان، وزن پیوندها در نقطه‌ای کمی کاهش می‌یابد زیرا می‌توانیم کمی بهتر بفهمیم که چگونه محتوا در متن کل وب قرار می‌گیرد.

بک لینک ها امروزه تاثیر کمتری دارند

جالب است که یکی از کارمندان گوگل را بشنوید که می‌گوید پیوندها امروزه تأثیر کمتری دارند زیرا درک می‌شد که کاهش اهمیت چیزی در آینده است. اما شاید نکته کلیدی که باید در نظر داشت این است که قدرت سیگنال پیوند با زمانی که گوگل برای اولین بار شروع به کار کرد مقایسه می شود.

اظهار نظر در مورد پیوندها از یک سوال در مورد اینکه چرا گوگل هنوز از بک لینک استفاده می کند و آیا کمپین های لینک بیلدینگ مجاز نیستند، ناشی شد.

سوال این است:

اگر کمپین های لینک بیلدینگ مجاز نیستند، چرا گوگل از بک لینک ها به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کند؟

چرا گوگل نمی‌تواند سایر فاکتورهای رتبه بندی را پیدا کند که مانند بک لینک ها به راحتی قابل دستکاری نباشند؟

پاسخ گوگل:

چندین چیز برای باز کردن در اینجا وجود دارد.

اول، بک لینک ها به عنوان یک سیگنال در مقایسه با زمانی که جستجوی گوگل برای اولین بار سال ها پیش شروع به کار کرد، تاثیر بسیار کمتری دارد.

ما سیگنال‌های رتبه‌بندی قوی داریم، صدها مورد، تا مطمئن شویم که می‌توانیم مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج را برای همه پرسش‌ها رتبه‌بندی کنیم.

این قطعاً درست است، پیوندها امروزه تأثیر بسیار کمتری نسبت به زمانی که Google برای اولین بار راه اندازی کرد، دارند، عمدتاً به این دلیل که انواع کمتری از پیوندها (مانند پیوندهای دایرکتوری، پیوندهای پولی) توانایی تاثیرگذاری بر رتبه بندی جستجو را دارند.

منبع: searchenginejournal.com

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن