اخبار

پاسخ گوگل به احتمال تاثیر متا تگ ربات بر رتبه‌ سایت ها

جان مولر از کارمندان گوگل توضیح داده است که آیا استفاده از متا تگ ربات یا Meta Robots Tags می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحات وب در نتایج جستجو یا سئو سایت تاثیر بگذارد. مولر به سؤال زیر در توییتر پاسخ داده است:

اگر سایتی متا تگ ربات نداشته باشد، آیا این روی رتبه بندی سایت تاثیر منفی می‌گذارد؟
وب‌سایت‌ها می‌توانند از Meta Robots Tags برای سفارشی‌سازی ظاهر قطعات جستجو استفاده کنند، بنابراین معمولاً سؤال می‌شود که آیا آنها بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارند یا خیر.
جواب کوتاه، نه است؛ تگ‌های متا ربات سیگنال های رتبه بندی نیستند. پاسخ دقیق‌تر این است که آنها می‌توانند بر نرخ کلیک تاثیر بگذارند.

پاسخ جان مولر گوگل درباره متا تگ ربات 

مولر در پاسخ به این سوال در مورد متا تگ های ربات و تاثیر آنها بر رتبه بندی جستجو می‌گوید:

ما در مورد برخی از این عناصر سئو آنقدر صحبت می‌کنیم که به راحتی می توان فرض کرد مورد نیاز هستند. اما در این مورد پاسخ خیر است و تگ meta robots برای رتبه بندی لازم نیست.
متا تگ robots می‌تواند مشخص کند که چگونه یک صفحه خاص باید در نتایج جستجو نشان داده شود یا اینکه اصلاً نشان داده نشود. این متاتگ تنها زمانی ضروری است که بخواهید ظاهر پیش فرض یک صفحه را در نتایج جستجو تغییر دهید.

گوگل از بیش از ده‌ها متا تگ ربات پشتیبانی می‌کند که ناشران می‌توانند از آن‌ها برای سفارشی کردن متن در یک قطعه جستجو یا اندازه‌های تصاویر و پیش‌نمایش ویدیو استفاده کنند. برچسب‌ها بر آنچه افراد در نتایج جستجو می‌بینند تأثیر می‌گذارند، اما تأثیر مثبت یا منفی بر رتبه‌بندی جستجو ندارند.

تگ‌های ربات متا هیچ سیگنال یا اطلاعاتی را که گوگل می‌تواند برای درک مکان رتبه‌بندی یک صفحه در نتایج جستجو استفاده کند، ارسال نمی‌کند. بنابراین، صفحه ای با Meta Robots Tags مزیت ذاتی نسبت به صفحه دیگری که فاقد آنها است، ندارد.

با این حال، این بدان معنا نیست که تگ های meta robot مفید نیستند. تگ‌های متا ربات زمانی ارزش استفاده را دارند که از نحوه نمایش صفحات خود توسط گوگل در نتایج جستجو ناراضی باشید.

منبع: searchenginejournal.com

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 88 = 92

دکمه بازگشت به بالا
بستن