بازاریابی

از عملکرد ضعیف آنلاین خسته شده اید؟ تجارت خود را با بازاریابی درونگرا رشد دهید

آیا تا به حال شنیده اید که کوسه ها در صورت توقف حرکت می میرند؟ در واقع درست است. کوسه‌ها از حرکت برای جمع‌آوری اکسیژن در آبشش‌های خود استفاده می‌کنند و برای زنده ماندن از آن‌ها نیاز به حرکت مداوم دارند. همین امر برای کسب و کار شما نیز صادق است. برای رشد، باید دائماً در حال حرکت باشید و روابط پایداری با مشتریان خود ایجاد کنید که باعث می‌شود آن‌ها برای خرید بیشتر بازگردند. اما دقیقاً چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ شما یک وب سایت، یک آدرس ایمیل و یک شماره تلفن دارید. مشتریان بالقوه شما احتمالاً به چه چیز دیگری نیاز دارند؟ اینجاست که بازاریابی درونگرا وارد می شود.

بازاریابی ورودی یک استراتژی دیجیتالی است که در نهایت شما را به عنوان راهنمای مشتریان خود قرار می دهد. برخلاف سایر انواع بازاریابی، ورودی با محتوای با کیفیت بالا، فراخوان‌های واضح، استراتژی‌های فروش مشتری محور و ویژگی‌های طراحی حمایتی مشتریان بالقوه را جذب می‌کند که در نهایت آنها را به حامیان برند شما تبدیل می‌کند. 

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا راهی برای به دست آوردن مشتریان با تولید محتوا و تجربیات مناسب و با کیفیت بالا است. برخلاف بازاریابی برون‌گرا که مشتریان بالقوه را با تماس‌های سرد و دیگر تاکتیک‌های فروش ناخواسته قطع می‌کند، روش‌شناسی ورودی بر ایجاد روابط با مشتریان بالقوه برای هدایت آنها در قیف فروش تمرکز دارد.

چگونه تجارت خود را با بازاریابی ورودی رشد دهید

اگر پایگاه مشتری خود را افزایش ندهید، کسب و کار شما شکست خواهد کرد. این امر به ویژه برای کسب و کارهای کوچکی که برای پیشی گرفتن از رقبای خود و متمایز شدن از شرکت های بزرگتر نیاز به رشد دارند، صادق است. اما دقیقاً چگونه بازاریابی درونگرا می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا شرکت های خود را توسعه دهند؟

از طریق فرآیند سه مرحله ای جذب، تعامل و لذت

موفقیت کسب و کار شما به موفقیت مشتریان یا مشتریان شما بستگی دارد. موفقیت بلندمدت با بستن یک فروش به دست نمی آید. بلکه با ایجاد یک رابطه بلندمدت که بازدیدکنندگان را به تدریج به حامیان برند تبدیل می کند، به دست می آید. برای رسیدن به این هدف، باید مشتریان خود را جذب، درگیر و خوشحال کنید تا آنها شما را به عنوان شریکی در موفقیت خود ببینند. در مرحله اول بازاریابی درونگرا، شما مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و آنچه برای آنها مهم است را خواهید آموخت. سپس از این اطلاعات برای ایجاد محتوای ارزشمندی استفاده خواهید کرد که شرکت شما را به عنوان یک راهنمای قابل اعتماد معرفی کند.

مرحله جذب را به عنوان اولین قرار در نظر بگیرید . شما نمی خواهید خیلی قوی باشید، اما می خواهید آنها بدانند که شما چیزی برای ارائه دارید. کلید موفقیت در این مرحله گفتگو است. می توانید مخاطبان خود را با گفتگو در مورد موضوعات مورد علاقه خود درگیر کنید و به آنها بگویید که پاسخ آنها را دارید.

مشغول کردن

اولین قرار شما به خوبی پیش رفت و آنها می خواهند دوباره شما را ببینند. اکنون مرحله تعامل فرآیند ورودی آغاز می شود. در این مرحله، شما می خواهید روابط خود را با مخاطبان خود در حالی که مشکلات آنها را شناسایی کرده و راه حل ارائه می دهید، عمیق تر کنید.

مرحله بعد در مورد تجربه است . شما تحقیقات خود را انجام داده اید و نکات دردناک مخاطب هدف خود را یاد گرفته اید. اکنون زمان آن رسیده است که با تجربه ای که دوست خواهند داشت به آن نقاط دردناک بپردازیم. شما می توانید این کار را از طریق طراحی وب سایت مشتری محور و همچنین بازاریابی و فروش انجام دهید.  در نهایت، همه چیز به خواسته و نیاز مشتریان شما بستگی دارد. به این ترتیب احتمال خرید محصولات یا خدمات شما بسیار بیشتر خواهد شد.

لذت بسیار

مرحله سوم بازاریابی درونگرا که مرحله لذت نامیده می شود ، زمانی است که شما از یک فروشنده به یک راهنمای ارزشمند برای مشتری خود تبدیل شده اید. شما اکنون منبع اصلی آنها برای کمک و حمایت هستید و منبعی برای توانمندسازی و موفقیت برای کسب و کار آنها هستید.

در این مرحله، شما و مشتری‌تان به یک معامله بسته تبدیل شده‌اید و آنها به مدافع برند شما تبدیل شده‌اند. چه در یک رویداد شبکه محلی یا یک کنفرانس ملی فناوری پزشکی، مطمئن باشید که آنها ستایش شما را خواهند خواند. مهمتر از آن، افراد دیگر نتایج مشارکت شما را خواهند دید و آن را برای خود می خواهند.

اهمیت تبلیغات دهان به دهان برای کسب و کار شما

حامیان برند، که به عنوان مبشر برند نیز شناخته می شوند، دریچه جدیدی را به روی شرکت شما باز می کنند که نوبت به تولید سرنخ می رسد. در حالی که استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای ایجاد آگاهی از برند حیاتی هستند، هیچ چیز مانند تبلیغات دهان به دهان مثبت اعتماد به محصول را القا نمی کند.

این آمار را از SEMrush، ابزاری قدرتمند برای جمع‌آوری بینش‌های بازاریابی، در مورد آنچه که دهان به دهان می‌تواند برای شرکت بهداشتی یا تجهیزات پزشکی شما انجام دهد، بررسی کنید :

  • 90 درصد مردم بیشتر به برندی که به آنها توصیه شده اعتماد می کنند، حتی توسط یک غریبه
  • 88 درصد به برندی که یکی از اعضای خانواده یا دوست توصیه شده است اعتماد بالایی دارند
  • فروش دهان به دهان 5 برابر بیشتر از تبلیغات پولی است
  • 25٪ اگر چیزی منفی در مورد یک برند بشنوند از آن اجتناب می کنند
  • 21٪ اعتماد خود را به نام تجاری بر اساس دهان به دهان بد از دست می دهند، چه مشتری باشند و چه نباشند

با اعدادی مانند این، واضح است که تبلیغات دهان به دهان چقدر برای تجارت شما مهم است. با این حال، برای رسیدن به آن سطح به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی نیاز دارید. این بدان معناست که تلاش خود را برای جذب، جذب و خوشحال کردن بازدیدکنندگان انجام دهید تا آنها مدافع برند شما شوند.

ارتباط با مشتریان در بازاریابی درونگرا

هنگامی که مشتریان بالقوه محتوای مفید شما را کشف کردند، گام بعدی برقراری تماس است. این فرصتی است برای تیم فروش شما تا سرنخ ها را دنبال کند و شروع به ایجاد روابط با آنها کند. تیم خود را با اسکریپت های جذاب پر از اطلاعات تقویت کنید که ارزشی را که محصولات شما می تواند برای مشتریان فراهم کند تا زندگی آنها را آسان تر کند، برجسته می کند.

نمایندگان خدمات مشتری خود را تشویق کنید تا هنگام برقراری تماس‌های فروش ورودی، روی پرورش مشتریان بالقوه تمرکز کنند. تیم فروش خود را آموزش دهید تا به جای فروش محصولات شما، بر فروش راه حل تمرکز کنند. این امر بر خدمات مشتری محوری تاکید می کند که در آن فروش به نفع شما و مشتریان شما است و زمینه را برای تعاملات آینده فراهم می کند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 2 = 9

دکمه بازگشت به بالا
بستن