اخبار

بیانیه گوگل در 1401/6/17: احتمال قوی‌تر شدن سیگنال رتبه بندی محتوای مفید با به‌روزرسانی بعدی

گوگل می‌گوید به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی در آینده می‌تواند به سیگنال رتبه‌بندی محتوا کمک کنند. دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، در این باره اظهار داشت که سیگنال رتبه بندی محتوای مفید ممکن است با به‌روزرسانی‌های الگوریتم آینده قوی‌تر شود.

به روز رسانی سیگنال رتبه بندی محتوای مفید از دو هفته پیش آغاز شد. بازخورد اولیه از سئوکاران و ناشران نشان می‌دهد که سیگنال رتبه بندی جدید تاثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو ندارد. سالیوان هفته گذشته به بازخوردها پرداخت و تأکید کرد که به‌روزرسانی محتوای مفید، علیرغم شواهد حکایتی که خلاف آن را نشان می‌دهد، یک موضوع بزرگ است.

از آنجایی که به‌روزرسانی یک تلاش مستمر است، تأثیر آن به مرور زمان آشکارتر می‌شود، برخلاف به‌روزرسانی‌های گذشته، مانند پاندا و پنگوئن، که بلافاصله تغییرات قابل‌توجهی در نتایج جستجو ایجاد کردند. سالیوان دوباره به بازخوردهای این بروز رسانی پاسخ داد و فاش کرد که سیگنال رتبه بندی محتوای مفید ممکن است زمانی که به‌روزرسانی‌های الگوریتم دیگر منتشر شود، قوی‌تر شود.

سالیوان می‌گوید تأثیر به‌روزرسانی محتوای مفید مطابق با آن چیزی است که او انتظار داشت:

تاثیر قابل توجه این به روز رسانی به این معنا نیست که هر سایتی تغییری می‌کند.

او به نکته جالبی اشاره می‌کند، زیرا اگر تعداد قابل توجهی از سایت ها در رتبه بندی سقوط کنند، نگران کننده است. این موضوع نشان می‌دهد که گوگل قبلاً بسیاری از سایت‌هایی که محتوای غیر مفید منتشر کرده‌اند را ارتقا داده است. با توجه به اینکه به‌روزرسانی محتوای مفید رتبه‌بندی بسیاری از سایت‌ها را کاهش نداد، خوب است بدانید که گوگل قبلاً نواری برای کیفیت محتوا در نتایج جستجو داشت.

وی همچنین اظهار داشت:

اگر نسخه اولیه سیگنال محتوای مفید را پشت سر گذاشتید و تغییری نداشتید، تبریک می‌گوییم زیرا محتوای شما مفید است و اگر محتوای غیر مفیدی دارید، نباید فکر کنید که ما متوجه آن نمی‌شویم و بهتر است به تغییر آنها فکر کنید.

منبع: searchenginejournal.com

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − = 16

دکمه بازگشت به بالا
بستن