سئو

هر چند وقت یکبار باید سئوی درون صفحه را به روز کنیم؟

سئو از نظر نتایج می‌تواند بی ثبات باشد؛ هم از نظر اینکه چه چیزی کار می‌کند، چقدر سریع می‌توانید انتظار نتایج را داشته باشید و چه مدت قبل از به روز رسانی الگوریتم بعدی زمان دارید. با وجود تمام بهینه‌سازی‌های مهم و اغلب فوری که انجام می‌دهیم، تشخیص اینکه چه زمانی به اندازه کافی تلاش کرده ایم و آیا زمان آن رسیده است که دوباره آن را انجام دهیم، دشوار است. از بسیاری جهات، کار هرگز به پایان نمی‌رسد و همیشه چیزی برای دستکاری و بهبود وجود دارد. اگر می‌پرسید که چند وقت یکبار باید سئوی درون صفحه را بروز کنید، در این مقاله ضروری‌ترین فاکتورهای روی صفحه را بررسی می‌کنیم.

چرا عوامل سئوی درون صفحه نیاز به توجه مداوم (اما استراتژیک) دارند؟

اساسا، سئو یک جانور در حال تکامل است. روش های جستجوی افراد همیشه در حال تغییر است، بنابراین روش هایی که موتورهای جستجو برای آن افراد پاسخ می دهند نیز باید تغییر کند. هیچ سایتی نمی تواند جایگاه شماره یک را در SERP ها کسب کند و بدون تلاش در آنجا بماند، مهم نیست که برند چقدر بزرگ باشد. به همین دلیل است که همه بازاریاب‌های خوب از برچسب‌های عنوان، سرفصل‌ها، لینک‌های داخلی، متن‌های جایگزین و موارد دیگر استفاده می‌کنند تا با عادات کاربران و بهبود و محافظت از رتبه‌بندی‌های خود هماهنگی داشته باشند.

آنها می‌دانند که آزمون و خطای زیادی نیز در بهینه‌سازی سایت وجود دارد. مهم است که زمان بگذارید تا ببینید آیا تغییرات شما تأثیر دلخواه را داشته اند یا خیر و مطابق با آن سازگار شوید، بنابراین سئوی درون صفحه برای موفقیت هم به توجه مداوم و هم صبر نیاز دارد.

اگر استراتژی پشت بهینه سازی های خود نداشته باشید، زمان و منابع خود را هدر خواهید داد. توجه مداوم به معنای ممیزی مداوم نیست – به این معنی است که یک برنامه عملیاتی ثابت و قابل اعتماد باید برای پیگیری مسائل و در نتیجه بهینه سازی وجود داشته باشد. در فواصل زمانی استراتژیک، بررسی ها و اصلاحات روی صفحه را انجام دهید و در مسیر مدیریت یک سایت موفق خواهید بود.

هر چند وقت یکبار یک صفحه باید برای نتایج خوب سئو به روز شود؟

احتمالاً پاسخ این است که شما باید بیشتر از آنچه در حال حاضر انجام می‌دهید به روز رسانی کنید، اما تعداد دفعات به روز رسانی سئوی درون صفحه بر اساس انواع به روز رسانی هایی که باید انجام دهید تعیین می شود. پاسخ ممکن است برای بخش های مختلف یک سایت متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ در مورد یک رویداد فعلی که ممکن است به سرعت منسوخ شود، ممکن است نیازی به تجزیه و تحلیل و به روز رسانی به عنوان یک صفحه محصول محبوب نداشته باشد، زیرا آنها نقش های متفاوتی دارند. علاوه بر این، اندازه سایت شما و تعداد دفعات انتشار صفحات جدید بر تعداد دفعاتی که باید سایت خود را برای مسائل سئو بررسی کنید، تأثیر می‌گذارد.

به طور کلی، تغییرات در فاکتورهای روی صفحه باید بر اساس شرایط انجام شود، چه نیاز به ماهیت فعال یا واکنشی داشته باشید. در اینجا برخی از سناریوهایی وجود دارد که ممکن است تعیین کند که چقدر باید عوامل روی صفحه را بررسی و به‌روزرسانی کنید:

  • تغییرات در محصولات: اگر مواردی مانند سطوح موجودی یا به‌روزرسانی محصول هر روز بر سایت شما تأثیر می‌گذارد، ممکن است بخواهید بازرسی‌های منظم‌تری انجام دهید تا به عنوان مثال از خطاهای 404 و تغییر مسیرها جلوگیری کنید.
    • سرعت احتمالی: یک بار در هفته
  • تغییرات در رقبا: اگر متوجه شده اید که سایت رقیب اخیراً عملکرد خوبی دارد، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آنها چگونه صفحاتی را که با آنها رقابت می کنید بهینه کرده اند و آنها را با سایت خود مقایسه کنید.
    • سرعت احتمالی: یک بار در ماه
  • تغییرات در معماری سایت: اگر در حال برنامه ریزی برای تغییر ساختاری در سایت خود هستید، مانند مرتب سازی مجدد دسته ها و زیرمجموعه ها، باید قبل و بعد از آن، ممیزی های روی صفحه را انجام دهید تا ببینید چگونه بر عملکرد تاثیر می گذارد.
    • سرعت احتمالی: دو بار در هر به روز رسانی – یک بار قبل، یک بار بعد
  • برنامه ریزی آزمایشی: اگر به زودی می خواهید تعداد زیادی بک لینک را رد کنید یا تغییراتی در سرور ایجاد کنید، در چنین مواردی قبل و بعد از آن نیز ممیزی را اجرا کنید تا از علل و اثرات آن مطمئن شوید.
    • سرعت احتمالی: دو بار در هر آزمایش – یک بار قبل، یک بار بعد
  • به روز رسانی الگوریتم گوگل: اگر یک به روز رسانی در راه است و می خواهید تأثیر آن را بر سایت خود درک کنید، با بررسی عناصر درون صفحه خود از قبل مطمئن شوید که در کجا قرار دارید.
    • سرعت احتمالی: دو بار در هر به روز رسانی – یک بار قبل، یک بار بعد

برنامه ریزی به روز رسانی سئوی درون صفحه در هر یک از این سناریوها ضروری است. این به شما امکان می‌دهد تأثیر تغییرات سایت خود را نظارت کنید و بر اساس آن فاکتورهای رتبه بندی روی صفحه را بهینه کنید.

آیا اندازه سایت من بر فراوانی مشکلات سئوی درون صفحه تأثیر می‌گذارد؟

با سایت‌های کوچک‌تر، مثلاً کمتر از 50 صفحه، ممکن است مشکلات مربوط به فاکتورهای درون صفحه بسیار کم باشد، بنابراین نیازی به انجام آن بررسی‌ها یا ممیزی‌ها به طور منظم نخواهید داشت. هر دو هفته یا حتی یک بار در ماه باید این کار را انجام دهید. با این حال، با سایت‌هایی که صدها صفحه محصول و دسته‌بندی دارند، مشکلات موجود در صفحه بسیار رایج‌تر است زیرا قطعات متحرک بسیار زیادی وجود دارد. هر چه سایت بزرگتر باشد و افراد بیشتری در ایجاد تغییرات در آن دخیل باشند، احتمال تاثیرات ضربه ای بیشتر می‌شود.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

28 + = 31

دکمه بازگشت به بالا
بستن