بازاریابی

چگونه یک دکمه کال تو اکشن با قابلیت تبدیل بالا ایجاد کنیم؟

در سال 2021 تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان به 4.26 میلیارد نفر افزایش یافت. ارقام نشان می‌دهند که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چقدر می‌تواند در بازاریابی دیجیتال حیاتی باشد. بازاریابان مدرن اکنون برای جذب مشتریان بیشتر به رسانه های اجتماعی روی آورده اند. برای کمک به این تلاش، آنها از دکمه کال تو اکشن یا CTA استفاده می‌کنند تا مخاطبان خود را تشویق کنند تا محصولشان را امتحان کنند. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه یک CTA موثر بسازید، این مقاله برای شما مناسب است.

دکمه کال تو اکشن چیست؟

CTA ها عباراتی هستند که خوانندگان را به انجام یک اقدام خاص ترغیب می‌کنند. بازاریابان آنها را با حالتی ضروری یا به عنوان یک درخواست می‌نویسند. آنها می‌توانند به شکل هایپرلینک یا دکمه در یک وب سایت باشند. هر بازاریاب دیجیتال مدرن از مشتریان می‌خواهد که هنگام ورود به وب سایت خود اقدامات خاصی را انجام دهند.

تنها چند ثانیه برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان هدف، CTA ها باید واضح و مختصر باشند. این به دریافت پاسخ صحیح از خوانندگان کمک می‌کند، که می‌تواند منجر به تبدیل شود.

چرا باید یک دکمه کال تو اکشن اقدام ایجاد کنید؟

دانستن اهمیت دکمه CTA می‌تواند به شما کمک کند تا زمان خود را برای ایجاد CTA های موثر که تبدیل به همراه دارند، سرمایه گذاری کنید. یک دکمه کال تو اکشن خوب می‌تواند سه مزیت مهم را به همراه داشته باشد. مزایای استفاده از CTAهای قانع کننده در وب سایت شما عبارتند از:

سفر کاربر را ساده می‌کند

یک CTA با دستورات ساده به خوانندگان می‌گوید که کجا کلیک کنند و بعد چه کاری انجام دهند. وجود این عبارت در وب سایت شما می‌تواند خستگی تصمیم گیری را از بازدیدکنندگان سایت برطرف کند. این سفر کاربر را ساده می‌کند زیرا به خوانندگان می‌گوید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند.

دکمه کال تو اکشن خوانندگان را هدایت می‌کند

با یک فراخوان برای اقدام واضح و موثر، می‌توانید خطر کلیک بازدیدکنندگان سایت را از وب سایت خود کاهش دهید. اگر خواننده ای گیج یا گیج شده باشد، ممکن است صفحه شما را ترک کند. شما می‌توانید با افزودن CTA های مختصر که به آنها می‌گویند کجا بروند و چگونه محصول خود را بخرند از این امر جلوگیری کنید.

تبدیل ها را افزایش می‌دهد

هدف اصلی یک CTA قانع کننده تبدیل بازدیدکنندگان سایت و مخاطبان شما به مشتریان پولی است. اگر مردم به CTA های شما پاسخ دهند، مشتریان و سرنخ های بیشتری خواهید داشت.

مراحل ایجاد CTA چیست؟

CTA می‌تواند به کارآفرینان کمک کند خریداران بیشتری پیدا کنند و فروش را افزایش دهند. در اینجا نحوه ایجاد CTAهایی وجود دارد که خریداران بیشتری برای شما به ارمغان می آورد:

آن را شخصی کنید

شما باید به خوانندگان خود این احساس را بدهید که مستقیماً با آنها صحبت می‌کنید، نه با مخاطبان عمومی. هنگام ساخت یک CTA، سعی کنید به نظر برسد که در حال ارائه پیشنهاد برای افرادی با نیازهای منحصر به فرد هستید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید از CTA برای کمپین بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید، سعی کنید از نام واقعی مشتریان خود استفاده کنید. انجام این کار باعث می‌شود آنها احساس کنند که شما واقعاً به آنها اهمیت می‌دهید. این احساس را ایجاد می‌کند که برند ایمیل برای آنها نوشته شده است. CTA هایی بنویسید که به نظر می‌رسد برای مخاطبان خاص شما ساخته شده اند.

راه حل ارائه دهید

صرف نظر از صنعت برند شما، رقابت می‌تواند سخت باشد و خریداران گزینه های زیادی خواهند داشت. شما باید به خوانندگان خود دلیلی بدهید تا با خوشحالی کاری را که شما نیاز دارید انجام دهند. متاسفانه گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. این شاهکار به پول، زمان یا هر دوی مخاطبان شما نیاز دارد.

به یاد داشته باشید که بازاریابی امروزه فقط تشویق مردم به خرید محصول شما نیست. شما باید بر آنچه که می‌توانید برای آنها انجام دهید تاکید کنید. به این ترتیب، خوانندگان شما خواهند فهمید که شما فقط پول آنها را نمی خواهید.

در دکمه کال تو اکشن از افعال قوی استفاده کنید

شما می‌خواهید از افعال در CTA خود برای الهام بخشیدن به اقدام از مخاطبان خود استفاده کنید. هنگام ساخت یک CTA، تا حد امکان مختصر و ساده باشید. شما مجبور نیستید از کلمات زیادی استفاده کنید. وقتی خوانندگان CTA شما را می بینند، باید فورا بدانند چه کاری باید انجام دهند. در غیر این صورت، آنها به صفحات دیگر منتقل می‌شوند و ممکن است فرصتی را از دست بدهید.

همچنین می‌توانید از کلماتی استفاده کنید که برای خریداران بالقوه جذاب باشد. این کلمات عبارتند از:

  • رایگان
  • جدید
  • تخفیف
  • آزمایش
  • كشف كردن

این کلمات CTA های شما را برای مخاطب جذاب تر می‌کند. می‌تواند توجه آنها را جلب کند و آنها را تشویق کند که توصیه های شما را دنبال کنند.

CTA ها را به درستی قرار دهید

قرار دادن CTA می‌تواند یکی از مهم ترین نکاتی باشد که در طراحی یک صفحه وب باید در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید که نمی توانید دکمه CTA را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید. شما باید خود را به جای مخاطب قرار دهید تا ببینید آیا CTA را به درستی قرار داده اید یا خیر.

قرار دادن CTA مناسب به عوامل مختلفی از جمله پیچیدگی یک صفحه بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر یک صفحه کوتاه با متن کم دارید، می توانید CTA را در بالا اضافه کنید. با این حال، اگر صفحات طولانی دارید، می توانید CTA را در زیر متن ها قرار دهید.

عوامل حواس پرتی را از CTA حذف کنید

حواس پرتی عناصر طراحی مختلفی هستند که توجه خوانندگان را از CTA ها دور می‌کند. این عوامل حواس پرتی باعث می‌شود بازدیدکنندگان سایت نتوانند اقدام مورد نظر شما را انجام دهند. ممکن است ناخودآگاه این حواس‌پرتی‌ها را زمانی که سعی می‌کنید در یک صفحه به دست بیاورید، ایجاد کنید. شما ممکن است بازدیدکنندگان را با تبلیغات و داده های نامربوط که به آنها نیاز ندارند بمباران کنید. از استفاده بیش از حد از CTA ها و پنجره های بازشو خودداری کنید.

سخن پایانی

CTA یک عنصر حیاتی از جعبه ابزار هر بازاریاب دیجیتال است. با یک CTA موثر، می‌توانید تعامل را در کانال های بازاریابی دیجیتال خود افزایش دهید. برای اطمینان از موثر بودن CTA ها خود را در جایگاه خوانندگان قرار دهید. از خود بپرسید که می‌خواهید مخاطبانتان چه کاری انجام دهند و چه چیزی می‌تواند آنها را وادار به خرید کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

58 − 53 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن