بازاریابی

چگونه فرآیند ایجاد بازاریابی ویدئویی خود را ساده کنید

بازاریابی ویدئویی یکی از موفق ترین اشکال جلب توجه در فضای آنلاین است. بیش از هشت نفر از هر 10 بازاریاب می‌گویند که ویدئو نقش مهمی در استراتژی های آنها دارد. هفتاد و هشت درصد گزارش می‌دهند که ویدئو به افزایش ارقام فروش کمک می‌کند. با این حال همه نمی‌دانند که چگونه فرآیند ایجاد بازاریابی ویدئویی خود را برای بالاترین بازگشت سرمایه ممکن بهینه کنند.

دلیل آن ساده است، بیشتر بازاریابان فیلمبردار حرفه ای نیستند. آنها چرخ های بازاریابی را به خوبی می‌شناسند. با این حال، اکثر آنها پیشینه عمیقی در نوشتن سناریو، تولید، ویرایش و انتشار ویدیوها ندارند. اغلب، تجربه آنها محدود به ساختن ویدیو در تلفن یا دستگاه های خود و آپلود آنها در رسانه های اجتماعی است. این شروع خوبی است اما می‌تواند منجر به ناکارآمدی شود.

برای اینکه روند ایجاد بازاریابی ویدئویی خود را بدون از دست دادن خلاقیت یا کیفیت ساده کنید، چند گردش کار اثبات شده را اتخاذ کنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا سردردهای رایج بازاریابی ویدیویی را از بین ببرید و آن را به یک ابزار تعامل با ارزش‌تر تبدیل کنید.

برنامه ریزی برای ایجاد بازاریابی ویدئویی

قبل از ورود به هر کمپین بازاریابی ویدیویی، یک برنامه در ذهن داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای ویدیوی شما باعث موفقیت بیشتر می‌شود.

به عنوان مثال، هر ویدیو را فقط به عنوان یک عنصر بازاریابی تمام شده در نظر نگیرید. طوفان فکری راه هایی برای به حداکثر رساندن تاثیر محتوای ویدیویی است. برای مثال، ممکن است بخواهید بخش‌هایی را که فقط صدا دارند را از ویدیوی خود بردارید. قطعات صوتی را می توان به تنهایی یا همراه با محتوای دیگر استفاده کرد. یا، آنها می توانند به تحریک اشتهای مخاطبان هدف برای تماشای ویدیوی شما کمک کنند.

راه دیگر برای استفاده بیشتر از محتوای ویدیویی پرحجم خود استفاده از نرم افزار رو نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی است. هنگامی که رونوشت خود را دریافت کردید، می‌توانید از آن به روش های متعددی استفاده کنید. ممکن است ایده‌ها، نکات، سرفصل‌ها یا پیام‌هایی را از رونوشت بیرون بکشید. از طرف دیگر، این می تواند راهی برای جذب سئو باشد. این کار را می توان با افزودن رونوشت ویدئو به یک صفحه وب انجام داد.

به یاد داشته باشید که می توانید ویدیوها را برای انتشار در انجمن های مختلف مانند سایت های رسانه های اجتماعی کوتاه کنید. حتی ممکن است تیم فروش شما بخواهد بخش هایی از محتوای ویدیوی شما را در ارائه های فروش خود قرار دهد. تارهای ویدیویی می‌توانند صفحات فرود شما را بهبود بخشند و آنها را به تولیدکنندگان اصلی قدرتمندتر تبدیل کنند. مهم‌تر از همه، وقت بگذارید و تمام عصاره‌هایی را که می‌توانید از هر ویدیو بیرون بکشید.

در ایجاد بازاریابی ویدئویی کیفیت مقرون به صرفه را هدف بگیرید

بسیاری از مقالات بازاریابی در مورد ویدیو به شما می‌گویند که فقط محتوای ویدیویی را نشانه بگیرید، عکس بگیرید و منتشر کنید. در حالی که این نوع بازاریابی ویدیویی می تواند مفید باشد، نباید بخش عمده تولید محتوای ویدیویی شما را تشکیل دهد. با این حال، ویدیوی با کیفیت بالا نباید در  ایجاد بازاریابی ویدئویی گران باشد. با نرم افزار و تجهیزات مناسب محتوای ویدیویی، ویدیوی شما می‌تواند حرفه ای به نظر برسد. داشتن محتوای صوتی و تصویری بی‌نظیر دنیایی از تفاوت را ایجاد می‌کند. هرچه ویدیو را با کیفیت بهتری شروع کنید، گزینه های بیشتری برای استفاده کامل از محتوای خود روی میز دارید.

اعتبار بازاریابی ویدئویی: با ویدئو به عنوان بخشی ضروری از برنامه بازاریابی خود رفتار کنید

طول عمر یک ویدیو می‌تواند به طور قابل توجهی طولانی باشد. ویدیوهایی که سال‌ها پیش آپلود شده‌اند می‌توانند تعداد بازدیدهای جدیدی را به دست آورند. هنگامی که ویدیو را در برنامه بازاریابی خود قرار می‌دهید، این را در نظر داشته باشید.

بهترین راه برای اعتبار بخشیدن به ویدیو این است که مطمئن شوید بودجه ای برای تولید ویدیوهای خود دارید. هر ویدیو را به عنوان یک وثیقه بازاریابی اولویت دار در نظر بگیرید. مالکیت هر یک از جنبه های ساخت ویدیو از استوری بورد و داستان سرایی گرفته تا ویرایش و آپلود را اختصاص دهید. اگر بازاریابی ویدیویی شما در برنامه بازاریابی گسترده شما نیست، حتماً آن را در آنجا فهرست کنید.

اگر تازه شروع به مشروعیت بخشیدن به محتوای ویدیویی در بازاریابی خود کرده اید، از گام های کوچک شروع کنید. یک جدول زمانی برای تولید چند ویدیوی کوتاه و بلند ترسیم کنید. به هر یک از آنها یک موضوع خاص اختصاص دهید و به خودتان زمان کافی بدهید تا هر کدام را مشخص کنید. به عنوان یک منطقه حائل اضافه شده، از انتشار هر گونه ویدیو تا زمانی که حدود سه یا چهار ویدیو در مخزن نداشته باشید، مقاومت کنید.

ROI بازاریابی ویدئویی: معیارهای ویدئو را پیگیری کنید

فرض کنید معیارهای دیگر انواع دارایی‌های بازاریابی مانند محتوا، ایمیل‌های احتمالی و پست‌های رسانه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنید. همین کار را با بازاریابی ویدیویی خود انجام دهید. برخی از آمارهایی که می خواهید بدانید شامل تعداد بازدید، زمان تماشا، اشتراک گذاری و تعداد کلیک در صفحه فرود است.

نظارت دقیق بر شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی ویدئویی، مزایای متعددی را به همراه خواهد داشت. ابتدا، خواهید دید که کدام ویدیوها عملکرد خوبی دارند. وقتی یک ویدیوی موفق دارید، آن را تجزیه کنید تا دلیل آن را بیابید. سپس، از آنچه یاد می‌گیرید برای آزمایش و تکرار انواع مشابه ایجاد ویدیو برای استقرار بعدی استفاده کنید.

مزیت دوم داشتن معیارها این است که می‌توانید دقیقاً نشان دهید که بازاریابی ویدیویی چگونه به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند. این بسیار مهم است، به ویژه زمانی که در حال مذاکره برای بودجه بازاریابی آینده خود هستید.

در نهایت، معیارهای شما به شما بینشی از پایگاه مشتری شما می‌دهد. چه ویدیوهایی را از ابتدا تا انتها تماشا می‌کنند؟ در مورد کدام یک نظر می‎دهند؟ چه ویدیو هایی را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند؟ پاسخ ها شما را به درک نحوه خدمت رسانی بهتر به جمعیت هدف نزدیک تر می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + = 11

دکمه بازگشت به بالا
بستن