بازاریابی

 نکات ضروری بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک

آیا به دنبال ایجاد یک استراتژی تولید محتوا قدرتمند برای کسب و کار کوچک خود هستید؟ مهم است که به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت و رهبری فکری قوی می‌تواند به برجسته شدن کسب و کار شما کمک کند. گاهی اوقات بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک بهترین راه برای برای رقابت با دیگران با بودجه بیشتر برای تبلیغات آنلاین و روابط عمومی است.

به عبارت دیگر، محتوای ارگانیک برای بازاریابان مزایای بلند مدت بیشتری نسبت به تبلیغات به ارمغان می‌آورد، که به محض خاموش کردن آن‌ها، جذب سرنخ متوقف می‌شود.

مزایای بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک

علاوه بر تقویت تلاش های بازاریابی شما، تعدادی از مزایای واضح بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک وجود دارد. در اینجا نحوه تجزیه آنها آمده است.

  1. کسب و کار خود را متمایز کنید متمایز شدن در فضای آنلاین می تواند سخت باشد. اما محتوای شما می‌تواند با نشان دادن ارزش‌های برندتان، دادن اطلاعات مفید به مخاطبان و ایجاد جامعه‌ای حول نام تجاری شما حرف اول را بزند.
  1. یک برند توسعه دهید. چه در حال ارائه محصول یا خدمات باشید، این برند شماست که تاثیر ماندگاری بر مخاطبان شما می گذارد. با حضور اجتماعی و ارگانیک قوی، می توانید مردم را در مورد کسب و کارتان صحبت کنند.
  1. با مشتریان ارتباط برقرار کنید. کمپین های وبلاگ، رسانه های اجتماعی و خبرنامه شما چندین نقطه تماس را برای مخاطبان شما فراهم می کند و فرصت های بیشتری را برای ارتباط مستقیم با مشتریان و ایجاد سرنخ ارائه می دهد.
  2. بازدیدکنندگان ارگانیک وب سایت را جذب کنید. محتوای وب‌سایت و وبلاگ بهینه‌شده می‌تواند برای سال‌ها پس از انتشار، ترافیک ارگانیک هدفمند و بلندمدتی را به همراه داشته باشد. بازاریابان می توانند خود را در معرض پلتفرم های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی و قیمت های نوسان قرار دهند. از محتوای ارگانیک با عملکرد بالا ارزش بلندمدت بگیرید و کمتر به تبلیغات وابسته شوید.

کسب و کارهای کوچک چه زمانی و چگونه باید با بازاریابی محتوا شروع کنند؟

اکنون بیایید دریابیم که کسب و کار کوچک شما چه زمانی و چگونه باید با بازاریابی محتوا شروع شود. هیچ وقت برای شروع  بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک زود و دیر نیست. در واقع، اگر به تازگی می خواهید کسب و کار خود را ایجاد کنید، ایده خوبی است که فوراً این کار را با کمک یک بیزینس کوچینگ شروع کنید. ایجاد شهرت به عنوان یک رهبر فکری راهی عالی برای ایجاد سر و صدا و ورود به صنعت است.

برای یافتن تمرکز مناسب برای بازاریابی محتوای خود، باید به سه سوال اصلی پاسخ دهید:

  1. تخصص کلیدی من چیست؟ به اشتراک گذاری محتوای معتبر بر اساس تجربه زندگی واقعی یکی از بهترین راه ها برای موفقیت در بازاریابی محتوا است. به زمینه هایی فکر کنید که می توانید نظرات و مشاوره های منحصر به فردی ارائه دهید.
  2. چگونه می توانم محتوای خود را برای مخاطب هدف خود جالب و مفید کنم؟ تحقیق در مورد علایق و ترجیحات خاص مخاطبان هدف به شما در درک نیازهای محتوای آنها کمک می کند. در عین حال، تحقیقات رقابتی برای ارزیابی روندهای موجود در بخش شما مفید خواهد بود.
  3. این محتوا در کدام کانال ها موثرتر خواهد بود؟ محتوا تنها در صورتی نتایج دلخواه را برای شما به ارمغان می آورد که آن را در جایی که مشتریان شما در حال معاشرت هستند به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات کمی (مثلاً نظرسنجی و تجزیه و تحلیل وب سایت) و کیفی (مثلاً مصاحبه) را برای شناسایی مؤثرترین کانال های توزیع انجام دهید.

به یاد داشته باشید که  بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک و به صورت کلی به زمان و تلاش نیاز دارد. بنابراین، اگر نتایج فوری را مشاهده نکردید، ناامید نشوید. در عوض، روی تلاش خود و ایجاد یک مدل پایدار برای جذب مشتریان به صورت ارگانیک تمرکز کنید.

نکات بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک

قبل از عجله در تولید محتوا روی مبانی خود کار کنید

محتوا تنها بخشی از استراتژی بازاریابی بزرگ شماست و تنها زمانی کار می کند که سایر عناصر به درستی عمل کنند. قبل از اینکه تلاش‌های بازاریابی محتوای خود را افزایش دهید، باید تمام دارایی‌ها و منابع را آماده کنید. که شامل:

  • وب سایت شما برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه شده است
  • قابلیت طراحی و کپی رایتینگ
  • استراتژی‌های پیگیری و تبدیل، مانند بازاریابی ایمیلی برای محتوای قابل دانلود و دکمه‌های CTA (تماس برای اقدام) در پست‌های وبلاگ شما
  • تجزیه و تحلیل (به عنوان مثال، ردیابی رویداد در Google Analytics) برای کمک به ارزیابی پیشرفت خود

استراتژی و برنامه محتوای خود را از ابتدا مستند کنید

برای ساختن و مستندسازی استراتژی بازاریابی محتوای خود هرگز زود نیست. به جای اتخاذ یک رویکرد پراکنده و ایجاد هرج و مرج محتوای زیادی با نتایج صفر، هوشمندانه تر است که از روز اول استراتژیک باشید.  در واقع، 78 درصد از شرکت‌هایی که در بازاریابی محتوا بسیار موفق بودند، استراتژی مستندی در سال 2021 داشتند. در همان زمان، 81 درصد از شرکت‌های ناموفق استراتژی خود را مستند نکردند.

برای شروع  بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک به یاد داشته باشید که قبل از شروع به نوشتن پست های وبلاگ عناصر اصلی استراتژی خود را تعریف و مستند کنید:

  • مخاطبان شما
  • اهداف و معیارها
  • موضوعات محتوا
  • فرمت های محتوا
  • کانال های توزیع محتوا

داستان ها را در قلب استراتژی بازاریابی محتوای خود قرار دهید

داستان سرایی برند به شما کمک می کند تا ماموریت، پیشینه و هویت منحصر به فرد شرکت خود را با استفاده از ساختارهای روایی ترجمه کنید. این می تواند پایه و اساس استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد و شما را از رقبا متمایز کند. داستان ها رسانه ای عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان از نظر آنها هستند. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا افراد دارای احساسات را درگیر کنید و تمایل دارند اطلاعات را به شیوه ای به یاد ماندنی تر ارائه دهید. به عبارت دیگر، داستان ها به بازاریابی محتوای شما کمک می کنند تا هدفمندتر شوند.

تولید محتوای خود را سازماندهی کنید: منابع، سازندگان، و تقویم

در مرحله بعد، سازماندهی فرایندهای تولید محتوای خود برای به حداکثر رساندن کارایی و به حداقل رساندن هزینه ها در  بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک مهم است. به موارد زیر فکر کنید:

  1. منابع و بودجه شما

اینها تعیین می کنند که چه مقدار محتوا می توانید تولید کنید و در چه جدول زمانی.  منابعی که ممکن است برای تولید محتوا نیاز داشته باشید عبارتند از:

  • منابع انسانی: به عنوان مثال، استراتژی و مدیریت محتوا، کپی رایتینگ، طراحی، مدیریت رسانه های اجتماعی و تولید ویدئو
  • ابزارهای بازاریابی محتوا : به عنوان مثال، ابزارهایی برای سئو، برنامه ریزی محتوا، نوشتن محتوا و یک سیستم مدیریت محتوا (CMS).

در نهایت، ابزارها و فناوری بازاریابی می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و منابع کمک کند و تلاش های شما را موثرتر کند. بنابراین، مطمئن شوید که برخی از آنها را از ابتدا در فرآیند تولید خود قرار دهید.

  1. چه کسی محتوا تولید خواهد کرد

تولید محتوا زمان بر و اغلب بسیار ماهر است. مهم است که در نظر داشته باشید که آیا می توانید این کار را در داخل خود انجام دهید یا اینکه باید به فریلنسرها یا یک آژانس برون سپاری کنید.  مزایای بالقوه هر یک از این رویکردها وجود دارد. داشتن نویسندگان داخلی در دراز مدت برای شما مفید خواهد بود زیرا این افراد درک عمیقی از محصول، مخاطبان و برند شما ایجاد می کنند.  با این حال، اگر تازه شروع به تولید محتوا می کنید، کار با آژانس ها می تواند به شما کمک کند تا تخصص و راهنمایی دریافت کنید.

  1. چگونه تقویم محتوای خود را سازماندهی کنیم

ترسیم استراتژی تحریریه به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید و به طور موثرتری برنامه ریزی کنید. یک تقویم محتوای جامع برای جلوگیری از هرج و مرج در تولید محتوای شما ضروری است.

تقویم محتوای شما شامل موارد زیر خواهد بود:

  • موضوعات محتوا و کلمات کلیدی
  • فرمت های محتوا
  • مخاطبان مرتبط
  • جدول زمانی
  • تیم ها و کارکنان درگیر
  • مرحله قیف محتوا

یک رویکرد مشتری محور برای محتوا ایجاد کنید و روی جایگاه خود تمرکز کنید

مهم است که در مورد موضوعاتی که با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شوند و برای اهداف تجاری شما منطقی هستند فکر کنید.  اول از همه، شما همیشه باید در هنگام تصمیم گیری در مورد بازاریابی محتوا به تحقیقات و داده های گسترده مخاطبان اعتماد کنید. هنگام تصمیم گیری در مورد ایجاد و ارزیابی محتوایی که قبلاً تولید شده است، مهم است که دیدگاه خود را تغییر دهید.

سعی کنید خود را به جای مشتری قرار دهید و از خود بپرسید که آیا محتوای شما این است:

  • مربوط
  • کاربردی و عملی
  • لذت بخش برای کاوش و آسان برای درک

سخن پایانی

با توجه به اینکه بیش از 97 درصد از کسب‌وکارها محتوا را در استراتژی بازاریابی خود گنجانده‌اند، وقت آن رسیده است که شرکت شما از این روند استفاده کند و پایه‌ای برای جذب مشتریان به صورت ارگانیک بسازد. حتما بر روی ارائه محتوای ارزشمند و با کیفیت تمرکز کنید و استراتژی خود را مستند کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 − 60 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن