بازاریابی

آیا سوشال مدیا مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک ارزش را دارد؟

نمی‌توان انکار کرد که رسانه‌های اجتماعی جهان و نحوه تعامل مردم با یکدیگر را تغییر دادند و در حال حاضر بیش از 4 میلیارد کاربر رسانه‌های اجتماعی در جهان وجود دارد. با این حال، سوشال مدیا صنعت تبلیغات را نیز تحت تاثیر قرار داد. امروزه، اکثر شرکت‌های بزرگ ملی و بین‌المللی دارای پروفایلی در رسانه‌های اجتماعی هستند و اغلب بخش بزرگی از بودجه تبلیغاتی خود را نسبت به کانال‌های رسانه‌های سنتی مانند رادیو، تلویزیون یا روزنامه‌ها به سوشال مدیا مارکتینگ اختصاص می‌دهند.

آیا به این معنی است که بازاریابی رسانه های اجتماعی فقط باید توسط شرکت های بزرگی استفاده شود که بودجه بالایی دارند؟ نه. کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​نیز می توانند تا حد زیادی از آن بهره ببرند و بدون صرف هزینه های گزاف می توانند این کار را انجام دهند. در این مقاله، ما در مورد موارد مرتبط با بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک صحبت خواهیم کرد، چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند از آن بهره مند شود، بهترین استراتژی ها برای کمپین سوشال مدیا مارکتینگ چیست و موارد دیگر.

استراتژی سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟

برخلاف تصور برخی افراد، استراتژی رسانه اجتماعی فقط ارسال محتوا و لایک کردن نظرات در یک کانال رسانه اجتماعی نیست، بلکه بسیار حساب شده تر از آن است. سوشال مدیا مارکتینگ همچنین شامل اقدامات دیگری مانند سرمایه گذاری در تبلیغات اینستاگرام برای ارتقای پروفایل، مشارکت، سازماندهی هدایا و موارد دیگر است.

به بیان ساده، یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی، برنامه عملی است که در رابطه با پلتفرم اجتماعی کسب و کار شما و همچنین آنچه می خواهید از طریق پروفایل های اجتماعی خود به دست آورید، می باشد. هرچه استراتژی دقیق تر باشد، احتمال اثربخشی آن بیشتر می شود.

آیا سوشال مدیا مارکتینگ برای مشاغل کوچک کار می کند؟

پاسخ کوتاه این است که بله؛ بازاریابی رسانه های اجتماعی قطعا برای مشاغل کوچک کار می کند. اگر درست انجام شود، می‌تواند راهی مقرون‌به‌صرفه برای دستیابی به مشتریان زیادی از سراسر کشور و همچنین کشورهای دیگر باشد، که در غیر این صورت یک کسب‌وکار نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. مردم تمایل دارند به آنچه دیگران خریده اند نگاه کنند و همین کار را انجام دهند (پدیده ای که به عنوان اثبات اجتماعی نیز شناخته می شود) و نمایه رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای استفاده از این دانش به نفع شما است.

چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند از رسانه های اجتماعی استفاده کند؟

نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی و محتوای رسانه های اجتماعی که پست می کنید کاملاً به شما بستگی دارد. برخی از شرکت‌ها از پروفایل خود برای نشان دادن بیشتر پشت صحنه به آنچه در حال وقوع است استفاده می‌کنند؛ این پروفایل‌ها اغلب شامل عکس‌های دفتر، عکس‌های کارمندان یا حتی پست‌هایی هستند که واقعاً به خود کسب و کار مرتبط نیستند، بلکه بیشتر به جو مربوط می‌شوند، مانند عکس هایی از گردش های بعد از کار. برخی دیگر تصمیم می‌گیرند که نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها فرصت مناسبی برای نمایش محصولاتشان است، مثلاً با اشتراک‌گذاری عکس‌هایی از مشتریانشان که محصولاتشان را می‌پوشند یا استفاده می‌کنند. همچنین کسانی هستند که تصمیم دارند کمی از هر دو را انجام دهند. حقیقت این است که نحوه استفاده کسب‌وکار شما از رسانه‌های اجتماعی و محتوای ارسال شده، تصمیم شماست و بیشتر به این بستگی دارد که می‌خواهید شرکت شما توسط مشتریان احتمالی شما چگونه درک شود.

بهترین استراتژی رسانه های اجتماعی برای یک کسب و کار کوچک چیست؟

در ادامه برخی از بهترین استراتژی های سوشال مدیا مارکتینگ برای مشاغل کوچک آورده شده است.

1. تعیین اهداف هوشمند

SMART مخفف خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است. برای اینکه بدانید استراتژی سوشال مدیا مارکتینگ شما کارآمد است یا خیر، باید اهدافی را تعیین کنید که به شما بگوید. به عنوان مثال، یک مثال عالی از هدف SMART «افزایش تعداد فالوورها به میزان 2000 تا پایان سه ماهه» است. به محض اینکه زمانش فرا رسید، می‌توانید بررسی کنید که واقعاً چند فالوور به دست آورده‌اید و ببینید آیا به هدف خود رسیده‌اید یا خیر. اطمینان حاصل کنید که اهدافی که برای کسب و کار خود تعیین می کنید واقع بینانه هستند.

2. تمرکز بر یک چیز در سوشال مدیا مارکتینگ

به جای صرف منابع و زمان برای همه انواع بازاریابی، یکی دو مورد را انتخاب کنید که روی آنها تمرکز می کنید، برای مثال، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی. به جای تلاش برای داشتن یک نمایه رسانه اجتماعی موفق در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، یک یا دو مورد را انتخاب کنید (اینستاگرام و لینکدین احتمالاً امروزه بهترین انتخاب‌ها هستند) و روی ارسال محتوای عالی روی آنها تمرکز کنید.

3. درک مخاطب هدف خود

تلاش‌های بازاریابی شما، مهم نیست که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی باشد، بازاریابی ایمیلی یا هر نوع بازاریابی دیگری موثر نخواهد بود مگر اینکه بدانید آنها را به سمت چه کسی هدایت می‌کنید، به همین دلیل مهم است که قبل از انجام هر کاری، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. یکی از اشتباهاتی که کسب‌وکارها در بازاریابی خود در رسانه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند این است که به جای تمرکز بر روی مخاطب، فقط روی کسب‌وکار تمرکز می‌کنند، به این معنا که در نظر نمی‌گیرند که چگونه یک محصول یا خدمات می‌تواند به مشتریان بالقوه کمک کند. لازم است تعادل را پیدا کنید. به این فکر کنید که چه محتوایی ممکن است برای مخاطبان مفید باشد.

4. شراکت با دیگران

مشارکت احتمالاً یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تنوع بخشیدن به محتوای شما، جذب فالوورها و مشتریان جدید و همچنین ایجاد آگاهی از برند است. به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، می‌توانید برای مثال با میکرو اینفلوئنسرها شریک شوید.

5. زمان بندی پست های خود

ارسال منظم محتوا در مورد رسانه های اجتماعی و علاقه مند نگه داشتن مخاطبان بسیار مهم است. با این حال، به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، ممکن است همیشه وقت نداشته باشید که خودتان این کار را انجام دهید. به لطف فناوری، لازم نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید؛ سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام به شما امکان می دهند زمان انتشار یک پست رسانه اجتماعی را برنامه ریزی کنید، که مدیریت پروفایل ها را به تنهایی آسان تر می کند.

6. آزمایش کردن

سوشال مدیا مارکتینگ نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا بفهمید بهترین رویکرد برای کسب و کار شما چیست و چه چیزی برای مشتریان و مخاطبان شما مفید است، به همین دلیل است که اگر اولین نوع محتوایی که در پلتفرم رسانه های اجتماعی قرار می دهید نباید دلسرد شوید، فقط یکی دیگر را امتحان کنید. همچنین ترکیب چند نوع مختلف محتوا می تواند به شما کمک کند تا تعامل در رسانه های اجتماعی کسب و کار کوچک خود را افزایش دهید.

آیا استخدام یک شرکت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک ضروری است؟

هیچ پاسخ مستقیمی وجود ندارد، زیرا این بستگی به عواملی مانند بودجه کسب‌وکار کوچک دارد و اینکه آیا فردی در کارکنان آن‌ها وجود دارد که می‌داند چگونه رسانه‌های اجتماعی را اداره کند و برای کانال‌های اجتماعی محتوا تولید کند. به لطف برون سپاری بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، شما و همه کارمندانتان می‌توانید روی مسائل مهم‌تری تمرکز کنید، مانند توسعه محصولات و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید، در حالی که یک تیم خارجی شرکت بازاریابی از تعامل افراد در رسانه‌های اجتماعی شما مراقبت می‌کند.

همچنین، شرکت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در ایجاد استراتژی‌ها و مدیریت رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارهای کوچک تجربه دارند، به این معنی که می‌توانند برنامه‌ای برای اقدام مناسب برای کسب‌وکار شما ارائه دهند.

سخن پایانی

رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده اند. تأثیر آنها را می توان به عنوان مثال در تعداد شرکت هایی مشاهده کرد که تصمیم می گیرند بخش عمده ای از بودجه تبلیغات خود را به جای کانال های تبلیغاتی سنتی به حضور در رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال اختصاص دهند. کسب‌وکارهای کوچک همچنین می‌توانند از ایجاد حضور اجتماعی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سود زیادی ببرند

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن