کوچینگ

مدل های مختلف کوچینگ چیست؟ آشنایی با 4 مدل کوچینگ موثر

تقریباً در هر جایگاهی مربیانی وجود دارد: تناسب اندام، تجارت، مشاغل، روابط، سلامت روان، رشد شخصی و موارد دیگر. کوچینگ به افراد کمک می کند تا تعادل و رضایت از زندگی را پیدا کنند و به نتایج دلخواه برسند. با این حال، انتخاب مدل مربیگری اغلب تعیین می کند که یک مربی چقدر می تواند موفق باشد.

این راهنما چند مدل کوچینگ عملی را معرفی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه رویکرد صحیح به کوچینگ می‌تواند به شما کمک کند سبک کوچینگ منحصر به فرد خود را توسعه دهید و نتایج برجسته‌ای را برای مشتریان خود ارائه دهید.

مدل کوچینگ چیست؟

به طور خلاصه، مدل کوچینگ روشی برای ساختن برنامه کوچینگ شماست.

یک مدل کوچینگ چارچوبی را برای ایجاد یک برنامه عمل فراهم می‌کند تا مشتریان را از وضعیت فعلی‌شان به جایی که می‌روند هدایت کند تا زمانی که به آنچه می‌خواهند برسند.

یک مدل کوچینگ به طور کلی بر اساس مراحل زیر ساخته می شود:

  • در نظر گرفتن جایی که مشتری در حال حاضر در آن قرار دارد و روشن کردن قصد او
  • شناسایی موانع احتمالی در مسیر رسیدن به هدف مشتری
  • به مشتری کمک می کند تا سفر مربیگری خود را به مقصد مورد نظر خود تصور کند
  • تدوین برنامه اقدام
  • سنجش عملکرد و پیشرفت مشتری در جهت دستیابی به هدف

چرا به یک مدل کوچینگ نیاز دارید؟

به عنوان یک مربی، ممکن است یک برنامه سخت، با پنج یا چند جلسه روزانه داشته باشید. با این حال هر مشتری نیازها، مشکلات و اهداف خاص خود را دارد. شما باید انعطاف پذیر باشید و بتوانید به سرعت سبک مربیگری خود را تغییر دهید. البته، می‌توانید زمان‌های بافری را بین جلسات کوچینگ خود تنظیم کنید و زمانی برای پایان دادن داشته باشید. با این حال این زمان استراحت شما برای استراحت، یادداشت برداری یا انجام کارهای شخصی است. شما باید از قبل برای جلسات مربیگری خود آماده شوید. انتخاب یک مدل کوچینگ مناسب برای ادامه مسیر و حفظ بهره وری ضروری است.

چهار دلیل اساسی وجود دارد که چرا باید از کوچینگ استفاده کنید:

  1. یک مدل کوچینگ به شما امکان می دهد جلسات فردی یا گروهی را تشکیل دهید. بدون یک برنامه جلسه مربیگری با کیفیت، خطر عدم توجه به مسائل کلیدی مشتری برای رسیدن به هدف مشتری را دارید و ممکن است در نهایت با مشتریان ناامید شوید.
  2. شما می توانید برای هر مشتری یک برنامه اقدام جداگانه تهیه کنید. با استفاده از یک مدل کوچینگ، یک برنامه منسجم برای جلسات کوچینگ خود ایجاد می کنید. به طوری که بتوانید به راحتی اهداف مشتری را مرور کنید، پیشرفت مشتری را کنترل کنید، یادداشت های خود را بررسی کنید، موارد جدید اضافه کنید و مرحله بعدی که با مشتری روی آن کار خواهید کرد را به خود یادآوری کنید.
  3. مشتریان نسبت به اهداف خود آگاه تر و خودآگاه تر خواهند شد. وقتی از یک مدل کوچینگ استفاده می‌کنید، مشتری می‌داند قدم بعدی او چگونه خواهد بود و چه اقداماتی باید انجام دهد تا از یک مرحله به مرحله بعد حرکت کند.
  4. می توانید موانع احتمالی را ببینید. با داشتن یک مدل کوچینگ و برنامه عمل، ممکن است پیش‌بینی کنید که در کجا ممکن است موانع بالقوه ایجاد شوند و چگونه به بهترین شکل به آنها رسیدگی کنید.

4 مدل برتر کوچینگ کسب و کار

کوچ ها از مدل های مربیگری مختلفی برای تسهیل و مشاهده روند رشد یک سازمان استفاده می کنند و در اینجا محبوب ترین مدل ها آمده است

1- مدل مربیگری G.R.O.W:

مدل کوچینگ GROW مخفف Goal, Reality, Options, and Will به عنوان یک ثبات مربیگری برای جلسات انجام شده توسط مربی است:

  • هدف: اهداف اساسی فرآیند چیست و چه نتایجی باید توسط پزشکان به دست آید؟
  • واقعیت: مرحله بعدی مدل مربیگری باید شامل پیوستن تیم خود به اهداف تعیین شده بر اساس شاخص ها و ایده های واقعیت باشد.
  • گزینه: به عنوان یک مربی، باید گزینه های اجرایی را در مقابل مربیان خود بر اساس اهداف مورد نظر، مراحل فرآیند و واقعیت محل کار بررسی کنید.
  • اراده: آخرین نکته مدل کوچینگ GROW جایی است که کوچ به مربیان کمک می کند تا برنامه عملیاتی اصلی خود را تنظیم کرده و آن را به طور موثر اجرا کنند.

2- مدل کوچینگ O.S.K.A.R:

مدل کوچینگ OSKAR فرآیند و چارچوب تیم شما را مطالعه می کند تا مهارت های حل مسئله، مراحل عملکرد و سایر جزئیات منفی و مثبت را برجسته کند، زیرا این مدل مربیگری OSKAR مخفف این مؤلفه ها است:

  • نتیجه: نتیجه مورد نیاز از پروژه یا فرآیند مورد مطالعه چیست؟
  • مقیاس‌بندی: وضعیت و شاخص‌های فریم فعلی را تجزیه و تحلیل کنید و نتیجه مورد نیاز را به یک انتظار واقع بینانه متصل کنید.
  • دانش: بدانید چه چیزی از مهارت ها، منابع و زمان برای رسیدن به اهداف برنامه خود نیاز دارید.
  • تأیید و اقدام: کوچ باید این مدل مربیگری را تا زمانی که هر فردی بهترین اقدامات را برای بهبود روش خود بیابد هدایت کند.
  • بررسی: مربیان برای مقایسه و بررسی اقدامات با پیشرفت فرآیند کار می کنند تا بهترین نسخه چارچوب کاری را بدون چالش های کلیدی ارائه کنند.

3- مدل مربیگری C.L.E.A.R:

فرض کنید به دنبال ایجاد یک تغییر تحول آفرین هستید، سپس در بین تمام مدل های کوچینگ. در این صورت، مدل کوچینگ CLEAR بهترین مدلی است که می توان با توصیه مربیان حرفه ای دنبال کرد:

  • قرارداد: چه نتایج رشد و موفقیتی را می خواهید از این مدل چارچوب به دست آورید؟
  • گوش دهید: به کارمندان، مشتریان و رهبران خود گوش کنید تا در مورد هر موضوع بهتر بفهمید.
  • کاوش: پس از گوش دادن، این مربیان مدل مربیگری برای برآورده کردن نیازهای روانشناختی کارکنان و مشتریان، بهتر سؤال می‌پرسند.
  • اقدام: کوچ مدل CLEAR به تعریف یک راه حل استراتژیک برای موقعیت برای دستیابی به اهداف منحصر به فرد کمک می کند.
  • بررسی: بدانید که آیا تیم شما چیزهایی را که گم شده است پیدا می کند و آیا مربی انتظارات آنها را برآورده کرده است یا خیر.

4- مدل مربیگری A.O.R:

بهترین مدل کوچینگ برای دستیابی و تجزیه و تحلیل موقعیت لحظه ای با تکنیک های مربیگری رقابتی و تشویقی:

  • فعالیت ها: فعالیت های پیوست به چارچوب مورد مطالعه فعلی چیست؟
  • اهداف: آنچه باید از فعالیت های طراحی شده قبلی به دست آورید.
  • یافته‌ها: این مدل کوچینگ اهداف و نتایج مورد انتظار را برای موفقیت این تمرین مربیگری در حال توسعه به همراه داشت.

سخن پایانی

این مدل های کوچینگ بهترین انتخاب شما برای رشد موثر کسب و کار شما هستند و می توانید از آنها استفاده کنید. شما می توانید با یک مدل کوچینگ مناسب، مشتری خود را به طور موثرتر به سمت موفقیت هدایت کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

86 − = 77

دکمه بازگشت به بالا
بستن