بازاریابی

ارزش محصول چیست و چگونه برای یک محصول ارزش ایجاد کنیم؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که مهمترین چیز برای مشتریان قیمت تمام شده محصول است. با این حال، این تفکر واقعی نیست. مهمترین چیز برای هر مصرف کننده ارزش خرید یا ارزش محصول است. ارزش محصول به ارزش یا مزیتی اطلاق می شود که یک محصول برای کاربران یا مشتریان خود فراهم می کند و شامل ویژگی ها و مزایایی است که یک محصول را برای مخاطب هدف مطلوب و ارزشمند می کند. مفهوم ارزش محصول ذهنی است و می تواند در بین افراد یا بخش های بازار متفاوت باشد.

چرا ارزش یک محصول مهمتر از هزینه آن است؟

محصول و همچنین ارزش آن برای خریدار اهمیت زیادی دارد. اما در شرایط بازاریابی مدرن، استفاده از استدلال هایی در مورد قیمت های پایین برای افزایش فروش دیگر کارساز نیست. باید به رقابت پذیری بالای بازار که به طور تصاعدی در حال رشد است، توجه داشت. مصرف کننده به دنبال اطمینان از سازنده در مورد ارزش واقعی محصولی است که می خرد. او در درجه اول به این موضوع علاقه دارد که چگونه محصول به او در حل یک مشکل کمک می کند.

ارزش محصول چیست؟

مصرف کنندگان ارزش یک کالا را به عنوان مفید بودن کالای خریداری شده درک می کنند که در مقایسه با جایگزین های احتمالی بیشتر می شود. برای خریدار، محصولی که مزایای ملموس خاصی را به همراه دارد، ارزشمند می شود:

  • کیفیت عالی
  • عمر طولانی بدون از دست دادن عملکرد
  • نقاط تمایز (مزایا، ویژگی های محصول که باعث ارتباط قوی با یک برند شناخته شده می شود)
  • تصویر و محبوبیت

مزایا همچنین شامل مشخصات فنی محصول (طراحی، شرایط گارانتی و تحویل، قابلیت اطمینان، تعداد عملکردها و ویژگی های خدمات) می شود. ارزش مصرف کننده یک شاخص نسبی است زیرا مصرف کننده همیشه یک محصول را بر اساس ترجیحات، مقایسه پیشنهادات و رقبا انتخاب می کند.

یک محصول زمانی برای مصرف کننده ارزشمند می شود که هزینه ها کاهش یابد و منافع آن افزایش یابد. هنگام تعیین ارزش یک محصول برای کاربران نهایی، شرکت های تولیدی باید چندین مورد را در نظر بگیرند:

  • خریدار ارزش یک محصول را دو بار ارزیابی می کند. قبل از خرید و در حین استفاده از آن؛
  • درک ارزش خرید یک چیز چند وجهی است. بنابراین ارزش یک محصول باید در سطوح مختلف عرضه و بیان شود.

چگونه ارزش محصولات را بالا ببریم؟

تولیدکنندگان به روش های مختلفی به ایجاد ارزش محصول می پردازند. در نظر گرفتن مشخصات محصول، آگاهی از برند شرکت و وضعیت موجود در بازار فروش فعلی ضروری است.

مرحله 1: مزایا را افزایش دهید

هر محصول (یا خدمات) مزایایی دارد که مشتریان برایشان ارزش قائل هستند. درک اینکه چه چیزی برای مشتری در هنگام خرید برجسته می شود و به حداکثر رساندن این ویژگی ضروری است.

مرحله 2: مزایای عاطفی را افزایش دهید

هر محصولی دارای مولفه های احساسی است که به آن ارزش می بخشد. با در نظر گرفتن چند مولفه احساسی، می توانید به سرعت ارزش هر محصول را افزایش دهید.

مرحله 3: افزایش قیمت

مصرف کننده قیمت بالا را با بالاترین کیفیت کالا مرتبط می کند (حتی اگر این اشتباه باشد). این ویژگی روانی می تواند در جهت مخالف عمل کند: برای مثال، همان محصول، اما با قیمت پایین تر، به عنوان محصولی با کیفیت پایین تلقی می شود.

مرحله 4: یک داستان ایجاد کنید

با کمک ایجاد یک داستان می توانید بارها و بارها علاقه خریدار را به محصول افزایش دهید. توجه داشته باشید که مردم داستان ها را دوست دارند، به خصوص وقتی که احساسات را برمی انگیزند. هر محصولی می تواند داستانی جذاب داشته باشد. لطفاً در نظر داشته باشید که باید پاسخی را برانگیزد و سرگرم کننده و منحصر به فرد باشد.

مرحله 5: شروع یک داستان

داستان ها ابزار مفیدی برای تبلیغ محصولات هستند. شما باید بدانید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید. تنها یک شایعه جذاب و سنجیده می تواند باعث علاقه باورنکردنی به یک محصول و فروش سریع آن با قیمت مناسب و سودآور شود.

مرحله 6: تشکیل کمیابی مصنوعی

اگر خرید برخی از کالاهای ضروری برای خریدار سخت شود، در دسته کمیابی قرار می گیرد. این باعث ایجاد تقاضای اضافی و افزایش ارتباط آن می شود.

سخن پایانی

تبلیغ هر کالایی در بازار امروز همواره با خطراتی برای شرکت همراه است زیرا مصرف کننده در هنگام انتخاب محصول بر اساس ترجیحات فردی و سلیقه شکل گرفته خود عمل می کند. با استفاده ماهرانه از بازاریابی و دانستن تکنیک های روز، می توانید با موفقیت بیشتر مخاطبان هدف را به سمت خود جذب کنید و هر محصولی را حتی برای خریدار ناآشنا محبوب کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن