بازاریابی

5 تاکتیک بازاریابی B2B که باید در سال 2023 در نظر بگیرید

بسیاری از رویدادهای جهان در حال تغییر است و هر صنعت را به طرق مختلف متحول کرده است؛ این تغییرات منجر به تغییرات استراتژیک قابل توجهی در سراسر حوزه  بازاریابی B2B شده است. تحقیقات نشان داده است که پنج تاکتیک برتر بازاریابی B2B که بیشترین تاثیر را بر روی جنبه‌های دیجیتالی مانند طراحی وب‌ سایت، رشد ارگانیک و تعامل اجتماعی دارند عبارتند از:

  • توسعه وب و UX سازگار با موبایل
  • برندسازی، تغییر نام تجاری و راه اندازی یک برند جدید
  • سئو با تمرکز بر بازاریابی محتوا
  • SEM با تمرکز بر تبلیغات گوگل
  • مشارکت در رسانه های اجتماعی از طریق محتوای حمایت شده لینکدین

در حالی که برخی از عناصر این تاکتیک‌ها ثابت مانده‌اند، بازاریابان اکنون تاکید کلی بیشتری بر جنبه استراتژی برند در مواردی مانند شخصی‌سازی و برندسازی کارفرما دارند. ترتیب اهمیت این تاکتیک ها بسته به اهداف شما متفاوت است، اما بدون شک هر کدام بر هر کمپین بازاریابی موفق B2B تأثیر خواهند گذاشت.

پنج تاکتیک بازاریابی B2B

این تاکتیک ها را برای بازاریابی B2B در نظر داشته باشید:

اهرم برندسازی و اجتماعی برای آگاهی

در سال‌های گذشته، بازاریابان تولید سرنخ‌های واجد شرایط فروش و بازاریابی را در اولویت قرار دادند. اما با توجه به تعداد زیادی از کسب و کارها که به موتورهای جستجو هجوم می آورند و برای دیده شدن و شنیده شدن می جنگند، به راحتی می توان درک کرد که چرا متخصصان بیشتر وقت و انرژی خود را برای ایجاد آگاهی برای برند، محصولات، خدمات و تیم خود اختصاص می دهند. اگر وب سایت و پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را جدی نمی گیرید، وقت آن رسیده است که شروع کنید.

شخصی سازی را برای مخاطبان بازاریابی B2B خود افزایش دهید

شخصی سازی در B2B قدرت ایجاد وفاداری واقعی به برند را دارد، زمانی که بازاریابان بر روی چیزهایی تمرکز می‌کنند که مشتریان احتمالی در طول سفر خریدار و قیف بازاریابی بیشتر ارزش دارند. هرچه بیشتر با تاکتیک‌های شخصی‌سازی بازی کنید، سریع‌تر می‌توانید تشخیص دهید که چه چیزی برای برند و مخاطبان شما مفید است و چه چیزی مناسب نیست.

بازاریابی رسانه های اجتماعی ارگانیک و پولی را در اولویت قرار دهید

بازاریابان بیشتری در حال کشف ارزش بازاریابی رسانه های اجتماعی ارگانیک و پولی هستند و برای بهبود عملکرد آنلاین خود روی هر دو سرمایه گذاری می‌کنند. این تاکتیک‌ها بازاریابان را قادر می‌سازد تا گروه‌های بسیار تصفیه‌شده‌ای از چشم‌اندازهای ایده‌آل ایجاد کنند و خود را در مکان‌های مناسب در زمان‌های مناسب با تبلیغات هدف‌گیری مجدد و مخاطبان مشابه در مقابل آن‌ها قرار دهند. پلتفرم هایی مانند لینکدین و فیس بوک شناسایی، تعامل و ارتباط با سرنخ های واجد شرایط را برای برندها آسان می‌کنند.

با بازاریابی ویدئویی آزمایش کنید

بازاریابی ویدیویی با ظهور TikTok و داستان‌ها، ریلزها و عملکردهای مشابه در سایر پلتفرم‌ها واقعاً منفجر شده است. یوتیوب همچنان از نظر اندازه مخاطب و مصرف تبلیغات برای محتوای ویدیویی پادشاه است، اما هر پلتفرمی چیزی برای آموزش بازاریابان در مورد آنچه مخاطبان بیشتر می‌خواهند دارد.

علاوه بر جذاب بودن، بازاریابی ویدیویی برای بازاریاب هایی که تقریباً با هر بودجه ای کار می کنند، انعطاف پذیر و قابل دسترسی است. با دوربینی که در هر دستگاه مدرنی تعبیه شده است، محتوای ویدیویی می تواند سریع و ساده باشد و برای برجسته کردن شخصیت و لحن برند شما شگفتی ایجاد کند. ویدئوها می‌توانند معمولی یا حرفه‌ای باشند، هر موضوعی را پوشش دهند، و در قالب‌های مختلف مانند تبلیغات محصول و خدمات، مطالعات موردی، مصاحبه‌ها، توصیفات، آموزش‌ها و نمایش‌ها ارائه شوند.

برای کسانی که بودجه لازم برای استخدام یک حرفه‌ای را دارند، شرکت‌های تولید ویدیوی فوق‌العاده با استعدادی وجود دارند که به ایجاد قطعاتی زیبا، بصری و مفهومی خیره‌کننده کمک می‌کنند.

از LinkedIn برای تعامل هدفمند استفاده کنید

پس از گذشت هفت سال، لینکدین همچنان بر تاج و تخت نشسته و به عنوان متکی ترین پلتفرم رسانه های اجتماعی برای مکان یابی و درگیر شدن با سرنخ ها بر تخت نشسته است. شما می‌توانید از طریق چند فرمت تبلیغاتی مختلف به مخاطبان هدفمند دسترسی پیدا کنید تا دموها و مشاوره ارائه دهید، رهبری فکری را به اشتراک بگذارید و کار خود را به نمایش بگذارید. لیست های مخاطبین و شرکت ها می‌توانند به دستیابی به هدف گذاری های خاص کمک کنند که بدست آوردن آن از طریق کانال های دیگر دشوار است. با یک استراتژی بازاریابی هوشمند مبتنی بر حساب، بازاریابان می‌توانند از تکنیک‌های بازاریابی ورودی و خروجی برای ایجاد شبکه بازاریابی و فروش فشرده‌تر استفاده کنند و مستقیماً با حساب‌های کلیدی و ذینفعان تجاری درگیر شوند تا به نتایج سریع دست یابند.

سخن پایانی

پلتفرم‌ها و ابزارهای متعددی برای کمک به کسب‌وکارها برای برنامه‌ریزی، استراتژی و اجرای هر یک از این تاکتیک‌های بازاریابی B2B وجود دارد، اما بدون سطح عمیق تجربه تاکتیکی و آشنایی با کل دنیای داده‌های ارزشمند، می‌تواند چالش بزرگی باشد. اگر برای اجرای این استراتژی ها و موارد دیگر برای برند خود به کمک نیاز دارید، با آکادمی آموزشی نعمتی تماس بگیرید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + = 10

دکمه بازگشت به بالا
بستن