سئو

چگونه تیم سئو و فروش خود را با یکدیگر هماهنگ کنیم؟

اگر هنوز استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را مشخص نکرده‌اید ایده عالی این است که بازاریابی مشارکتی را بپذیرید. هم‌سویی تیم‌های مختلف احتمالاً فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکار شما باز می‌کند. طبق تحقیقات همکاری تیم سئو و فروش و تیم های بازاریابی در دستیابی به اهداف استراتژیک بسیار موفق بوده است. در ادامه نحوه هماهنگ کردن تیم سئو و فروش را بررسی می‌کنیم.

همکاری تیم سئو و فروش با تقویت همکاری بازاریابی محتوا

تمام بازاریابی توسط محتوا هدایت می‌شود و شامل سئو و فروش می‌شود. برای هر دو تیم، محتوا اصل اساسی است. بدون محتوا، هیچ رتبه بندی یا فروش وجود ندارد:

  • گوگل برای تشخیص اینکه آیا یک صفحه با یک عبارت جستجو مرتبط است یا خیر و اینکه آیا هدف جستجوگر را برآورده می‌کند، به محتوا متکی است. ارتباط و هدف جستجو دو علامت کلیدی رتبه بندی هستند.
  • در فروش، محتوای مهم ترین نیروی محرکه سفر خریداران است. همانطور که بسیاری از مطالعات تأیید می‌کنند، محتوا می‌تواند مستقیماً بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد.

پس چرا بین تیم سئو و فروش چنین گسست بزرگی وجود دارد؟ چرا این دو استراتژی محتوا اغلب به طور جداگانه و بدون اطلاع رسانی یا کمک به یکدیگر وجود دارند؟

شعار «محتوا پادشاه است» مدتهاست که یک عبارت تبلیغاتی به خصوص در صنعت B2B بوده است. با این حال محتوا تنها زمانی پادشاه است که فروش را فعال کند.

اغلب اوقات بین آنهایی که محتوا تولید می‌کنند و تیم های سازمانی که سعی در استفاده از آن دارند، اختلاف وجود دارد.

  • نمایندگان فروش فاقد محتوای مناسبی هستند که بتوانند از آن برای تعامل موثر با مشتریان احتمالی استفاده کنند.
  • سازندگان محتوای سئو فاقد بینش نمایندگان فروش هستند که به آنها امکان می‌دهد محتوایی ایجاد کنند که به مبارزات واقعی مخاطبان هدف آنها رسیدگی کند.

راه های ادغام تیم سئو و فروش

محتوا می‌تواند منبع محرکی برای حذف شکاف سازمانی شما و تشویق همکاری تیم سئو و فروش باشد. چگونه تیم های سئو و بازاریابی محتوا می‌توانند در ایجاد یک استراتژی محتوای یکپارچه با یکدیگر همکاری کنند؟

  • دو تیم را تشویق کنید تا در مورد ایده های محتوا با هم طوفان فکری کنند
  • به تیم‌های فروش و پشتیبانی مشتری اجازه دهید سوابقی قابل اشتراک‌گذاری از سوالاتی که مشتریان واقعی شما از آنها می‌پرسند، نگه دارند. هر یک از اینها می‌تواند و باید ایده های محتوایی برای تیم سئو برای تحقیق از نظر تقاضا (حجم جستجو) و دشواری باشد.
  • پرورش خلاقیت از هر دو تیم: نظر آنها در مورد فرصت های ارتقای محتوا چیست؟ آیا آنها ایده محتوای ویروسی دارند؟

اجازه دهید هر دو تیم فرصت های بیشتری را کشف کنند. به عنوان مثال، به تیم سئو خود اجازه دهید راه‌هایی برای استفاده مجدد از محتوای فعال‌سازی فروش پیدا کنند.

به آنها کمک کنید تا مشتریان شما را بهتر درک کنند

وقتی تمام روز روی اعداد ترافیک کار می کنید، فراموش کردن اینکه افراد واقعی پشت این اعداد هستند خیلی آسان است.

هم تیم سئو و هم تیم فروش دسترسی منحصر به فردی به بینش های ارزشمند در مورد اینکه چه کسی مشتری هدف کسب و کار شما است و نحوه ارائه خدمات بهتر به آنها دارند:

  • تیم های فروش به صورت روزانه با مشتریان فعلی و آینده شما صحبت می‌کنند. آنها مبارزات خود و آنچه را که به دنبال حل آن هستند می دانند. به اشتراک گذاری این اطلاعات با تیم سئو، استراتژی سئوی شما را با داده های بیشتری که رقبای شما به آنها دسترسی ندارند، تقویت می کند.
  • تیم سئوی شما دقیقاً می‌داند که مشتریان شما در جستجوی چه چیزی هستند و چه سوالاتی را می‌پرسند. آنها تقاضای پشت هر عبارت جستجو را می‌دانند و می‌توانند در مورد نحوه هدف رقبای شما برای هر عبارت جستجو گزارش دهند.

بینش تجزیه و تحلیل وب خود را برای همکاری تیم سئو و فروش به اشتراک بگذارید

به تیم سئو اجازه دهید بینش تجزیه و تحلیل وب خود را به اشتراک بگذارد: مسیرهای موثری که این سرنخ ها را از طریق سایت به قیف تبدیل می برند کدامند؟ چه چیزی از نظر جذب بازدیدکنندگان سایت شما و تبدیل آنها به سرنخ بهتر عمل می‌کند؟

تمام این اطلاعات به تیم فروش شما کمک می‌کند تا روی آنچه که بهترین کار را انجام می‌دهد تمرکز کند و راهبرد تولید سرنخ و راهبرد خود را تعیین کند.

تیم سئوی خود را تشویق کنید تا داشبوردهای تجزیه و تحلیل سفارشی ایجاد کنند و جلسات منظمی را برگزار کنند. این به تیم فروش شما امکان می‌دهد به داده های تجزیه و تحلیل وب که می‌توانند درک کنند دسترسی داشته باشند. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) اولین گزینه ای است که به ذهن می‌رسد.

سخن پایانی

همکاری بین تیمی و همکاری تیم سئو و فروش احتمالا فرصت های غیرمنتظره بیشتری را برای شما و کسب و کارتان کشف خواهد کرد. به عنوان مثال، اجازه دادن به تیم فروش شما برای دسترسی به داده های SEO شما ممکن است به آنها کمک کند شکاف های صنعت را شناسایی کرده و ارزش پیشنهادی منحصر به فرد محصول شما را تعریف کنند.

همچنین می‌توانید فرصت های جدید محصول یا خدمات را کشف کنید. به عنوان مثال، این ابزار تولید سرنخ سئو می‌تواند به شما کمک کند خدمات خود را به راحتی گسترش دهید. قدرت همکاری بین تیمی تقریبا نامحدود است. همکاری سئو و فروش می‌تواند مزیت رقابتی مورد نیاز کسب و کارتان را به شما بدهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − = 9

دکمه بازگشت به بالا
بستن