بازاریابی

نحوه استفاده از قابلیت تجزیه و تحلیل توییتر یا Twitter Analytics

تجزیه و تحلیل توییتر مانند سایر شبکه‌های اجتماعی به کاربران کمک می‌کند تا عملکرد خود را در این پلتفرم بررسی کنند. برای این کار شما می‌توانید به داشبورد تحلیلی توییتر دسترسی داشته باشید که معیارهای مختلفی را که برای بازاریابان مهم هستند را نشان می‌دهد. هر عکس، محتوا یا ویدیویی که پست می‌کنید می‌تواند بر برند شما تأثیر بگذارد. بنابراین استفاده از پلتفرم تجزیه و تحلیل Twitter بهترین راه برای انتخاب هوشمندانه هر کلمه کلیدی، هشتگ، توییت و جذب نوع مناسب فالوور و به دست آوردن نتایج مطلوب است.

چرا تجزیه و تحلیل Twitter مهم است؟

برنامه داخلی تجزیه و تحلیل توییتر، بینش‌های خاصی را در مورد مخاطبان و محتوای شما ارائه می‌دهد. می‌توانید آمار و معیارهای کلیدی توییتر را برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها در مورد بازاریابی و نام تجاری توییتر خود ردیابی کنید.

نمونه‌هایی از KPI های توییتر:

این شاخص‌های کلیدی عملکرد را می‌توان با یک پلتفرم تحلیلی توییتر در دسترس قرار داد و زمینه‌ای ضروری برای اطلاع‌رسانی استراتژی شما در توییتر فراهم می‌کند.

  • تجزیه و تحلیل هشتگ توییتر
  • تجزیه و تحلیل فالوورهای توییتر
  • تجزیه و تحلیل بازدید پروفایل توییتر
  • تجزیه و تحلیل مخاطبان توییتر
  • تجزیه و تحلیل جمعیتی توییتر

داده‌های تحلیلی توییتر برای حساب‌های تجاری و شخصی توییتر در دسترس است. استفاده از آن رایگان است و داده های آن می‌تواند به شما کمک کند تا کمپین‌های بهتری را بدون حدس و گمان ایجاد کنید.

نحوه دسترسی به تجزیه و تحلیل توییتر

برای دسترسی به Twitter Analytics، ابتدا به یک حساب توییتر نیاز دارید. سپس می‌توانید به analytics.twitter.com بروید و وارد توییتر شوید. این لینک باید شما را مستقیماً به داشبورد تحلیلی توییتر ببرد.

داشبورد easy-to-read چند شاخص را برای تجزیه و تحلیل Twitter ارائه می‌دهد:

  • Report Card (کارت گزارش)
  • Tweets Activity Dashboard (داشبورد فعالیت توییت ها)
  • Video Activity Dashboard (داشبورد فعالیت ویدیویی)
  • Campaign Dashboard (داشبورد کمپین)
  • Business Insights Dashboard (داشبورد بینش تجاری)

داشبورد کارت گزارش در تجزیه و تحلیل Twitter

گزارش کارت به شما یک نمای کلی از عملکرد توییتر شما می‌دهد. در اینجا توییت های با عملکرد برتر و خلاصه ای از فعالیت ماهانه خود را پیدا خواهید کرد.

KPIهای کارت گزارش توییتر عبارتند از:

  • فالوور برتر (فردی که بیشترین فالوور را دارد و شروع به دنبال کردن شما کرده است)
  • منشن برتر (بر اساس engagements)
  • توییت رسانه ای برتر (بهترین توییت شما که شامل عکس یا ویدیو می‌شود)
  • معیارهای رشد نسبت به دوره قبل

داشبورد فعالیت توییت ها

داشبورد فعالیت توییت ها
داشبورد فعالیت توییت ها

داشبورد فعالیت توییت‌ها عملکرد تک تک توییت‌ها را به شما نشان می‌دهد. هر توییت چقدر ایمپرشن داشت، چند بار ریتوییت شده است و مردم چند بار آن را لایک کرده و به آن پاسخ داده اند. شما همچنین می‌توانید توییت‌های تبلیغ‌شده خود را از توییت‌های تبلیغ نشده‌تان جدا کنید.

داشبورد فعالیت ویدیویی

اگر ویدیوها را در توییتر پست می‌کنید، با این قسمت تجزیه و تحلیل توییتر، بینش جداگانه‌ای برای همه ویدیوهای توییت شده به دست خواهید آورد.

  • retention rates
  • نرخ مشاهده
  • نرخ تکمیل ویدیو

برای دسترسی به این صفحه، روی تب More در گوشه سمت راست بالای صفحه تجزیه و تحلیل کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه Video را انتخاب کنید.

داشبورد کمپین

اگر تبلیغات پولی توییتر را اجرا می‌کنید، معیارها و داده‌های مفیدی را در داشبورد کمپین پیدا خواهید کرد. معیارهایی مانند نمایش‌ها، نتایج، نرخ تعامل و هزینه هر نتیجه را ببینید. مشابه داشبورد ویدیویی، با کلیک کردن روی برگه بیشتر در بالای صفحه  تجزیه و تحلیل Twitter به معیارهای کمپین دسترسی خواهید داشت.

داشبورد بینش تجاری

برای کسب‌وکارهایی که از توییتر استفاده می‌کنند، یک داشبورد تجزیه و تحلیل Twitter جداگانه خواهید داشت که بینش‌های شخصی‌شده کسب‌وکار را نشان می‌دهد. این داشبورد اغلب نادیده گرفته می‌شود زیرا از داشبوردهای دیگر جدا است. برای دسترسی به آن، به بخش Twitter for Business در مسیر Advertising و سپس Analytics بروید. در پایین صفحه، روی دکمه Visit Yours Now در زیر عنوان Business Insights Dashboard کلیک کنید. این داشبورد به جای داده‌های عددی، بینش‌های کاملی را بر اساس داده‌های توییتر به شما می‌دهد.

نحوه استفاده از Twitter Analytics

پلتفرم تجزیه و تحلیل Twitter می‌تواند بسیار مفید باشد. پیشنهاد می‌کنیم با KPI های زیر این کار را شروع کنید و از آنجا رشد کنید:

  • Twitter Impressions: معیار Impressions به تعداد افرادی که توییت شما را مشاهده کرده اند اشاره دارد. وقتی ایمپرشن با معیار تعامل یا engagement همراه می‌شود، درک بهتری از اینکه مردم چقدر محتوای شما را قانع‌کننده می‌دانند به دست می‌آورید. به عنوان مثال، اگر ایمپرشن زیاد است اما تعامل کم است، ممکن است به این دلیل باشد که هشتگ ها، محتوا یا CTA شما نیاز به کار دارند.
  • توییت برتر: توییت برتر شما بینشی مستقیم از آنچه مخاطبان شما بیشتر دوست دارند است. دانستن توییت برتر می‌تواند به شما کمک کند تا موفقیت خود را افزایش دهید و به مخاطبان توییتر خود آنچه را که می‌خواهند ارائه دهید.
  • فالوورهای جدید: این یک معیار مهم در تجزیه و تحلیل فالوورهای توییتر شما است. تعداد فالوورهای جدید به شما این ایده را می‌دهد که آیا مخاطبان شما ماه به ماه در حال افزایش هستند یا خیر. افزودن مداوم فالوورهای جدید نشانه خوبی است که مردم محتوای شما را جالب و یا ارزشمند می‌دانند.
  • فالوورهای برتر: موفقیت در توییتر فقط به برند شما مربوط نمی‌شود، بلکه مربوط به افرادی است که برند شما با آنها ارتباط برقرار می‌کند. فالوورهای برتر شما بزرگترین طرفداران شما هستند. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را در معرض دید بیشتری قرار دهید، که می‌تواند منجر به تعامل بیشتر و رشد سریعتر مخاطب شود

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند سال‌ها در توییتر فعالیت دارید یا اینکه تازه وارد توییتر شده‌اید، همیشه جای پیشرفت وجود دارد. یادگیری نحوه استفاده از قابلیت تجزیه و تحلیل توییتر، یک قدم عالی برای شروع است زیرا بینش خوبی از عملکرد شما ارائه می‌دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

42 − = 35

دکمه بازگشت به بالا
بستن