طراحی و ساخت وبسایت

7 ویژگی چت بات بهینه که شما را موفق می کند

هنگامی که چت بات ها برای اولین بار در پشتیبانی مشتری معرفی شدند، فقط قادر به اجرای دستورات مبتنی بر قانون بودند که اغلب منجر به تجربیات ضعیف مشتری می شد. ویژگی‌ چت بات ها در آن زمان با در نظر گرفتن تجربه کاربر توسعه نیافته بود و به جای ارائه راه‌حل‌ها باعث ناامیدی می‌شد. اما چت بات بهینه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

چت بات ها در طول زمان تکامل یافته اند، اما انتظارات مشتریان نیز همینطور است. مشتریان امروزه تجربیاتی را که کمتر از حد ایده آل هستند نمی پذیرند. بنابراین، اگر تصمیم گرفته اید که یک ربات چت را در استراتژی خدمات مشتری سایت خود بگنجانید، باید راه حلی را انتخاب کنید که به آسانی قابل استقرار باشد و بتواند تجربیات یکپارچه مشتری را ارائه دهد. این مقاله تمام ویژگی‌های چت بات بهینه را که برای استقرار موفقیت‌آمیز و تجربه مشتری بصری ضروری است، توضیح می‌دهد.

ویژگی های چت بات بهینه

ویژگی شماره 1: سازنده چت بات بدون کد

شاید فکر کنید که ساخت ربات چت به تلاش زیادی نیاز دارد. خوب، با یک سازنده ربات بدون کد رابط کاربری گرافیکی (رابط کاربری گرافیکی)، می‌توانید بدون دردسر یک دستیار مجازی بسازید که می‌تواند پاسخ‌ها و حل‌های خودکار را برای مشکلاتی که اغلب گزارش می‌شوند یا موارد استفاده از پشتیبانی مشتری را پیشنهاد کند. همانطور که از نام آن پیداست، می توانید همه این کارها را بدون نوشتن یک خط کد انجام دهید – دیگر نیازی نیست به یک توسعه دهنده یا یک دانشمند داده وابسته باشید.

با این حال، برای اینکه ربات پشتیبانی شما واقعاً مفید باشد، باید راه حلی را به کار بگیرید که بتواند بیش از پیشنهاد مقالاتی از پایگاه دانش شما بر اساس سؤال مشتری انجام دهد. به عنوان مثال، اگر مشتری در حال تعامل با چت بات شما بخواهد سفارش خود را مبادله کند، چت بات شما باید بتواند به تنهایی و فورا به او کمک کند. ربات چت شما با ارائه آن کمک فوری به جای اشتراک‌گذاری مقاله یا پرسش‌های متداول با عنوان «سیاست تبادل» یا هدایت آنها به یک نماینده پشتیبانی، تجربه بهتری را برای مشتریانتان ایجاد می‌کند.

مهمتر از آن، با استفاده از این ویژگی ربات چت، شما همچنین انعطاف پذیری دارید تا گردش کار ربات خود را بر اساس بازخورد مشتری تغییر دهید و عملکرد ربات چت خود را بهبود بخشید.

ویژگی شماره 2: قابلیت های Omnichannel

مشتریان ترجیح می دهند با مارک هایی تجارت کنند که تجربیات ثابتی را در کانال ها ارائه می دهند. در واقع، 60 درصد از مشتریان به دلیل تجارب متناقض ، تمایل به سرگردانی را گزارش کردند . بنابراین، برای اطمینان از اینکه مشتریان شما هیچ ناهماهنگی را تجربه نمی کنند، باید یک راه حل چت بات را انتخاب کنید که می تواند در پلتفرم های پیام رسانی مستقر شود و مکالمات را در یک نمای واحد برای نمایندگان شما جمع کند. به این ترتیب، ربات چت شما می تواند از اطلاعات جمع آوری شده از تعاملات گذشته برای تقویت گفتگوهای آینده با مشتریان استفاده کند.

شماره 3: سفارشی سازی

سفارشی کردن ظاهر و احساس چت ربات پشتیبانی به حفظ هویت برند شما در تمام نقاط تماس مشتری کمک می کند. با استفاده آسان از ویرایشگر CSS، می توانید شکل، رنگ و اندازه ویجت خود را سفارشی کنید تا آن را به عنوان یک توسعه دهنده برند خود تبدیل کنید. به این ترتیب، می‌توانید یک ربات چت با یک رابط زیبا که نشان‌دهنده برند شماست، مستقر کنید.

شماره 4: دارای هوش مصنوعی

چت ربات‌های مبتنی بر قانون در پاسخ به سؤالات مشتریان شما با بهترین پاسخ مناسب و خودکارسازی گردش‌های کاری اساسی عالی هستند. با این حال، آنها قادر به تشخیص هدف مکالمه مشتری نیستند. این اغلب منجر به از دست رفتن فرصت برای ارائه یک راه حل کامل یا فروش به یک مشتری بالقوه می شود.

اینجاست که چت‌بات‌هایی که با AI (هوش مصنوعی)، الگوریتم‌های ML (یادگیری ماشین)، NLP (پردازش زبان طبیعی) و NLU (درک زبان طبیعی) قدرت می‌گیرند، از چت‌ربات‌های مبتنی بر قانون بهتر عمل می‌کنند. ربات‌های چت هوش مصنوعی بر اساس شبکه‌ای از جریان‌های ربات عمل می‌کنند که با یکدیگر تعامل دارند و منجر به مکالمات پویا و چابک‌تر می‌شوند. این چت‌بات‌ها نیت انسان را درک می‌کنند، از مکالمات تاریخی درس می‌گیرند و پاسخ‌هایی را ارائه می‌کنند که بیشتر شبیه انسان است. به عنوان مثال، وقتی مشتری می پرسد که آیا باغ وحش در روزهای شنبه باز است، یک ربات چت هوش مصنوعی می تواند به آن پاسخ دهد و همچنین از کاربر بپرسد که آیا مایل به خرید بلیط است یا خیر.

چت ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی به کسب‌ وکار ها کمک می‌کنند خدمات پیشگیرانه‌ای به مشتریان ارائه دهند و تجربیات بی‌نظیر مشتری را ارائه دهند. با استفاده از یک ربات چت هوش مصنوعی، می‌توانید به صورت دوره‌ای عملکرد ربات خود را اندازه‌گیری کنید، پاسخ‌ها و گردش‌های کاری آن را بهینه کنید و آن را برای کارایی بالاتر آموزش دهید.

شماره 5: قابلیت های چند زبانه

اگر پایگاه مشتریان شما در سراسر جهان پراکنده شده است، ارائه کمک به چندین زبان برای شما ضروری است زیرا ارائه خدمات چند زبانه به مشتریان دسترسی را افزایش می دهد و رضایت مشتری را بهبود می بخشد. یک چت بات بهینه به شما این امکان را می دهد که جریان های ربات سرتاسری را به زبانی که مشتریانتان به خوبی می فهمند تنظیم کنید. هنگام استقرار ربات چت خود به چندین زبان، همچنین باید مطمئن شوید که مقالات راه حلی که ربات چت شما پیشنهاد می کند به زبان های مربوطه نیز ترجمه شده است. این را می توان با ایجاد یک پایگاه دانش چند زبانه انجام داد.

شماره 6: فرمت های پیام رسانی رسانه ای غنی

مشتریان دیجیتالی امروزی اغلب از ایموجی ها، میم ها، فایل های GIF و سایر رسانه های غنی در مکالمات روزانه خود استفاده می کنند. با گنجاندن تعاملات رسانه ای غنی (هر نوع محتوایی که متن ساده نیست) در استراتژی مکالمه ربات چت خود، می توانید به رابط کاربری ربات چت خود جان ببخشید و مکالمه را برای کاربر جذاب تر کنید. چت بات بهینه خود را با عناصر بصری مانند شکلک‌ها، چرخ فلک‌ها، تقویم‌ها، تصاویر یا ویدیوها تقویت کنید تا تعامل مشتری را افزایش دهید.

شماره 7: گزینه ای برای صحبت با یک عامل انسانی

اگرچه ربات‌های چت امروزی قادر به انجام خیلی بیشتر از دهه‌های پیش هستند، اما هنوز شرایطی وجود دارد که ممکن است نیاز به دخالت انسان داشته باشد. در چنین مواردی، ربات چت شما باید مکالمه را با ظرافت و هوشمندی به یک نماینده خدمات مشتری که دارای تخصص مناسب برای سرعت بخشیدن به حل است، بسپارد. ارائه گزینه ای برای خروج از مکالمه ربات چت و صحبت با یک نماینده زنده همچنین می تواند به مشتریانی که راحت با یک ربات چت گفتگو نمی کنند کمک کند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشتری با تجربه کاربری بد ترک نمی کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − = 13

دکمه بازگشت به بالا
بستن