سئو

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم؟

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم این همه زمان و تلاشی که برای بازاریابی محتوای برند خود می‌گذارید، اگر کسی آن را نبیند، بی فایده است. اینجاست که محتوای سئو شده نقش مهمی در موفقیت استراتژی بازاریابی شما ایفا می‌کند.

در این مقاله یک راهنمای سریع در مورد نحوه نوشتن محتوای بهینه شده برای سئو یا محتوای سئو شده و اینکه چرا سئو سلطان هر استراتژی محتوایی است، آورده شده است.

سئو چیست؟

سئو (seo) یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو به فرآیند بهینه سازی محتوای سایت شما برای موتورهای جستجو اشاره دارد. پست‌های وبلاگ، وب‌سایت‌ها، صفحات فرود و حتی تصاویر را می‌توان بهینه‌سازی سئو کرد تا یافتن آنها از طریق جستجو آسان‌تر شود.

به صورت خلاصه سئو ترکیبی از قطعات متعدد است، از جمله:

  • سئو درون صفحه
  • سئوی خارج از صفحه
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • بک لینک ها
  • انکر تکست
  • توضیحات متا و تگ عنوان
  • لینک های داخلی
  • لینک های خارجی
  • نرخ پرش

این یک لیست جامع نیست، اما به شما ایده می‌دهد که چشم انداز سئو چقدر بزرگ است.

چرا نوشتن  محتوای سئو شده مهم است؟

الگوریتم های گوگل از محتوای با کیفیت بالا و ساده حمایت می‌کنند. گوگل کیفیت محتوا را بر اساس چندین عامل تعیین می‌‌کند، مانند وجود لینک های داخلی و لینک های خارجی، فراوانی و قرارگیری کلمات کلیدی، طول محتوا و موارد دیگر.

از نظر منطقی، نقش گوگل این است که مرتبط ترین نتایج جستجو را به کاربران خود بازگرداند. به همین دلیل است که به دنبال سیگنال های خاصی است که نشان دهنده تطابق خوب بین پرس و جو و محتوا است. هرچه محتوای با کیفیت بیشتری بنویسید، شانس بیشتری برای رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر خود خواهید داشت.

به طور خاص برای نوشتن  محتوای سئو شده رتبه بندی اهمیت دارد زیرا به جذب افراد بیشتر به سمت برند شما کمک می‌کند و هر چه افراد بیشتری برند شما را کشف کنند، اعتبار بیشتری خواهید داشت.

هر بار که شخصی بر روی محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو کلیک می کند، نشان می‌دهد که گوگل به احتمال زیاد محتوای شما را خوب ارزیابی کرده است.

چگونه در مورد استراتژی سئو محتوای خود فکر کنید؟

فقط علامت زدن کادرهای فهرست پیشنهادات متمرکز بر سئو برای رتبه بندی خوب کافی نیست. قافیه و دلیلی پشت محتوای سئو پسند وجود دارد. در اینجا نحوه رویکرد هر بازاریاب به بازاریابی محتوایی آمده است:

  • استفاده از کلمات کلیدی در سئو
  • بک لینک در سئو
  • ایده های محتوا برای سئو
  • محتوای با کیفیت برای سئو
  • استفاده از کلمات کلیدی در سئو

فهرست کلمات کلیدی در استراتژی بازاریابی محتوا

کلمات کلیدی هر استراتژی محتوای SEO را هدایت می‌کنند. کلمه کلیدی اصطلاحی است که شخصی هنگام جستجوی یک محصول، اطلاعات یا راه حل در گوگل تایپ می کند.

می‌توانید از ابزارهای سئو مبتنی بر داده مانند AHREFS برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط در حوزه یا صنعت خود استفاده کنید. در حالت ایده آل، شما می خواهید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که دارای حجم جستجوی بالا و رقابت کم هستند.علاوه بر این، جایی که کلمات کلیدی خود را در محتوای خود قرار می‌دهید اهمیت دارد.

کلمه کلیدی تمرکز شما باید در:

  • عنوان (و برچسب عنوان و توضیحات متا)
  • پاراگراف اول
  • نتیجه
  • حداقل یک هدر H2 در محتوا گنجانده شود.

تراکم کلمه کلیدی 1-2٪ را در نظر بگیرید، زیرا استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی می‌تواند شما را با خطای گوگل مواجه کند.

هدف جستجو را در نظر بگیرید

برای نوشتن محتوای سئو شده هدف کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید را در نظر بگیرید. هدف کلمه کلیدی تفکر کاربر را در نظر می‌گیرد. به عبارت دیگر، چرا یک کاربر باید این کلمه کلیدی را جستجو کند؟

بک لینک در محتوای سئو شده

لینک های داخلی و لینک های خارجی در محتوای شما شاخص های کیفیت هستند. این یک راه آسان برای دسترسی به اطلاعات یا منابع اضافی برای پشتیبانی از محتوای خود است.

در حالت ایده‌آل، می‌توانید از لینک‌سازی از منابع خارجی که به وب‌سایت خودتان اشاره می‌کنند، استفاده کنید. لینک‌های ورودی نشان می‌دهند که منابع دیگر محتوای شما را قابل اعتماد و باکیفیت می‌دانند و الگوریتم‌های جستجو باید از همین روش پیروی کنند.

ایده های محتوا برای سئو

اگر می‌خواهید رتبه سایت خود را افزایش دهید، یک استراتژی خوب این است که درباره ایده هایی بنویسید که دیگران به آنها اهمیت می‌دهند. کشف کنید که مردم در حال حاضر به دنبال چه چیزی هستند و ایده های محتوای خود را حول آنها بسازید.

محتوای با کیفیت برای سئو

محتوای با کیفیت هدف اصلی گوگل است. اما از آنجایی که اصطلاح کیفیت ذهنی است، چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از کیفیت بالاتری نسبت به سایر محتوایی که در حال حاضر رتبه خوبی دارند، است؟

بهترین روش این است که در مورد موضوعاتی که می‌خواهید درباره آن بنویسید، درباره آنچه قبلاً گفته شده است تحقیق کنید. به منابعی که به آنها لینک می‌دهند، طول محتوا و فرصت های از دست رفته برای بهبود (مانند افزودن تصویر، اینفوگرافیک و غیره) توجه کنید.

همچنین، قصد کاربر را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که در حال نوشتن هستید تا دلیل جستجو را بررسی کنید. کلمه کلیدی مورد نظر شما باید به اندازه کافی مشخص باشد تا هدف مخاطبان شما را منعکس کند.

اول برای انسان ها بنویسید، دوم برای الگوریتم ها

در حالی که کپی رایتینگ سئو باید برای الگوریتم ها جذاب باشد، اما باید خوانندگان انسانی شما را نیز خوشحال کند. به هر حال، شما به افراد واقعی محتوا می‌دهید، بنابراین نوشته‌های خود را آنقدر فرمول‌وار و روباتیک نکنید که هیچ احساس یا وضوحی را از دست ندهند. این سرمایه گذاری می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش عملکرد کمپین شما از طریق سئوی معنایی داشته باشد.

اگر از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی روابط عمومی خود استفاده می‌کنید، این امر بسیار مهم است.

توضیحات متا را فراموش نکنید

توضیحات متا قطعه کوچکی از متن است که در زیر عنوان نتیجه جستجو ظاهر می‌شود. این یک پیش نمایش است که به خواننده نشان می‌دهد مقاله در مورد چه چیزی است، که می تواند آنها را تشویق کند تا روی آن کلیک کنند.

اگر توضیح متا را مشخص نکنید، ممکن است Google بر اساس محتوای شما برای شما یکی ایجاد کند. بهتر است نحوه خواندن این توضیحات متا را انتخاب کنید. معمولاً می‌توانید آن را جذاب تر از متای موتورهای جستجو کنید. برای بهینه سازی توضیحات متا، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید و توضیح مختصری از محتوای خود ارائه دهید.

به تولید محتوای تازه ادامه دهید

یکی دیگر از سیگنال های کیفیت، سن محتوای شما است. بازاریابی محتوای سئو یک فعالیت یکباره نیست، بلکه یک سفر مداوم است. ایجاد منظم محتوای تازه به شما کمک می‌کند تا به ایجاد قدرت و آگاهی از برند ادامه دهید.

همچنین می توانید محتوای موجود را با حقایق، پیوندها، آمار و تصاویر جدید به روز کنید. وقتی محتوا به روز می شود، موتورهای جستجو متوجه می‌شوند.

سخن پایانی

نوشتن محتوای سئو شده تمام قطعات یک پازل بسیار بزرگ را در بر می‌گیرد. خبر خوب این است که هر چه بیشتر تمرین کنید تولید محتوای خوب آسان تر می‌شود. شما باید از جایی شروع کنید، بنابراین سعی کنید نکات ارائه شده در این مقاله را در محتوای خود اعمال کنید تا و شاهد رشد سایت خود در طول زمان باشید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 5

دکمه بازگشت به بالا
بستن