طراحی و ساخت وبسایت

نکاتی برای طراحی فروشگاه اینترنتی یا سایت دراپ شیپینگ 

به کار بردن اصول طراحی سایت و انتخاب درست نام تجاری برای جذب مشتریان بسیار مهم است، به ویژه اگر در  وب سایت های دراپ شیپینگ چهره ای تازه هستید؛ بنابراین این نکات را برای به حداکثر رساندن اثربخشی سایت نوپای خود در نظر بگیرید. اگر کنجکاو هستید که چگونه عناصر طراحی و نام تجاری می‌توانند سایت دراپ شیپینگ (Dropshipping) شما را موفق کنند با ما همراه باشید.

دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپینگ یک مدل کسب و کار خرده فروشی آنلاین است که در آن خرده فروش نیازی به نگهداری موجودی اقلامی که می‌فروشد ندارد. اگر عاشق فروش هستید اما نگهداری اجناس و هزینه ویترین فروشگاه، انبار و سایر هزینه‌های سربار را می‌خواهید از خود دور کنید، dropshipping می‌تواند راه‌حلی برای شما باشد.

Dropshipping یک مدل تجاری است که عمدتاً توسط خرده فروشان تجارت الکترونیکی (e-commerce) استفاده می‌شود. در دراپ شیپینگ یک خرده‌فروش سفارش‌هایی را برای محصولات فهرست شده در فروشگاه دریافت می‌کند، که سپس برای ارسال به تامین‌کننده ارسال می‌شود.

این یک موقعیت برد-برد هم برای خرده فروشان و هم برای تامین کنندگان است، زیرا آنها می‌توانند فقط بر روی فرآیند تجاری که در آن تخصص دارند تمرکز کنند؛ خرده فروشان می‌توانند روابط با مشتری را پرورش دهند و تامین کنندگان موجودی را حفظ کرده و محصولات را ارسال کنند. حال نکاتی برای طراحی بیزینس دراپ شیپینگ خود را مرور می‌کنیم.

استانداردهایی را برای هویت برند خود تعیین کنید

به جای اتخاذ یک رویکرد پراکنده برای برندسازی، بهتر است با قرار دادن دستورالعمل هایی که نحوه مدیریت آن را مشخص می‌کند، ثبات را تضمین کنید. این دستورالعمل ها باید همه چیز را پوشش دهند، از فونت ها و نمایش تایپی گرفته تا رنگ های شرکتی و لوگویی که استفاده می‌کنید.

شما باید به انتخاب هر یک از این عناصر بسنده کنید و یک برنامه مشخص برای نحوه استفاده از آنها داشته باشید. به عنوان مثال، آیا می خواهید هر صفحه از سایت شما دارای لوگوی شما باشد و اگر چنین است، در کجای صفحه باید قرار گیرد؟

همچنین ارزش دارد که صدای برند خود را در این زمینه در نظر بگیرید. باید به وضوح تعریف شود، مربوط به مخاطبان شما باشد و به طور مداوم در سایت شما و هر پلتفرم دیگری که اشغال می کنید، مانند پست های رسانه های اجتماعی شما، استفاده شود.

یک صفحه اصلی درخشان برای سایت دراپ شیپینگ بسازید

در حالی که ممکن است انتظار داشته باشید که بسیاری از مشتریان شما روی صفحات فرود کلیک کنند و به این دلیل هرگز وارد صفحه اصلی سایت شما نشوند، این بدان معنا نیست که می‌توانید از آن غافل شوید.

در اینجا لازم نیست از نظر پیروی از طرح‌های خاص طراحی، خیلی منظم باشید. فقط در برابر وسوسه پر کردن ویترین کسب و کار دراپ شیپینگ خود با تصاویر بی پایان، تکه های متن و پیوندهایی به صفحات محصول و غیره مقاومت کنید. یک صفحه اصلی تمیز، خوانا و قابل هضم نه تنها از منظر قابلیت استفاده کاربردی تر خواهد بود، بلکه باعث می‌شود برند شما حرفه ای تر و قابل اعتماد تر به نظر برسد، حتی اگر به طور موثر سایت را به صورت انفرادی اداره کنید.

کاربران موبایل را در راس برنامه دراپ شیپینگ قرار دهید

بازدیدکنندگان از دستگاه‌های دسک‌تاپ احتمالاً اقلیتی از مشتریان سایت شما را تشکیل می‌دهند، زیرا امروزه کاربران تلفن همراه از نظر ترافیک کلی وب بسیار رایج‌تر هستند. این بدان معناست که باید بدانید که چگونه انتخاب های طراحی شما بر افرادی که از تلفن های هوشمند و تبلت ها مرور می کنند تأثیر می گذارد.

سال‌هاست که موبایل فرندلی بودن برای قابلیت استفاده و بهینه‌سازی موتورهای جستجو ضروری بوده است، با این حال هنوز چیزی است که بسیاری از سایت‌ها اشتباه می‌کنند.

علاوه بر حصول اطمینان از اینکه رابط کاربری متناسب با صفحه نمایش با اندازه های مختلف با کنترل های لمسی مقیاس می شود، باید در مورد تصاویر و رسانه های جاسازی شده نیز مراقب باشید. اگر عکس‌های محصول به‌درستی نمایش داده نمی‌شوند یا ویدیوها برای تعامل با آن‌ها دشوار است، به‌جای جذب مشتری، مشتریان احتمالی را از دست خواهید داد.

یک وبلاگ برای تبلیغ برند خود و بهبود دید جستجو ایجاد کنید

ممکن است فکر کنید که سایت‌ها نیازی به داشتن یک وبلاگ اختصاصی در دنیای ناب و پست دراپ شیپینگ ندارند. با این حال، این یکی از بهترین راه‌ها برای افزودن محتوای مرتبط و به‌روز است که فقط توضیحات محصول را کپی پیست نمی‌کند، بنابراین اعتبار سئوی سایت شما را افزایش می‌دهد و به بازدیدکنندگان کاری بیشتر از مرور کالاهای شما می‌دهد.

شما می توانید وبلاگ را خودتان بنویسید یا آن را به یک فریلنسر یا آژانس برون سپاری کنید. در مورد انواع موضوعاتی که مخاطب هدف شما می خواهد تحت پوشش قرار گیرد فکر کنید و همچنین قابلیت اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی هر پستی که منتشر می کنید را در نظر بگیرید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که ارزش آن را دارد که عملکرد پست های وبلاگ را دنبال کنید تا ببینید کدام نوع محتوا با خوانندگان کلیک می کند و کدام کوتاه است. به این ترتیب، می‌توانید تلاش‌های آینده خود را تقویت کنید و فرمول خوبی برای مماشات کردن الگوریتم‌های جستجو و همچنین بازدیدکنندگان واقعی پیدا کنید.

از CTA ها استفاده کنید

استفاده از یک کال تو اکشن در هر صفحه از سایت شما اثربخشی طراحی را بیشتر تقویت می‌کند زیرا هر عنصر را در هدایت بازدیدکنندگان به سمت پرداخت هدفمند می‌کند. یک فراخوان خوب باید راه‌حل‌محور باشد، به وضوح نوشته شود و به‌گونه‌ای برجسته باشد که بیننده را به تعامل با آن ترغیب کند.

تصاویر را با دقت انتخاب کنید

ابتدا، اگر اصلا امکان پذیر است، به جای استفاده از نمونه های عمومی، تصاویر محصول حرفه ای را که مختص سایت شما هستند، دریافت کنید. در مورد عکس‌های استوک برای سایر قسمت‌های سایت خود زیاده روی نکنید زیرا برای بازدیدکنندگان بسیار آسان است که تشخیص دهند تصاویری که می‌بینند تقریباً در هر سناریویی ساخته شده‌اند.

مطمئن شوید از تصاویر به‌طور هدفمند استفاده می‌کنید نه اینکه آنها را در مورد مناسب بودن آنها در یک صفحه مشخص کنید.

از عناصر ناوبری توصیفی نترسید

به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها وب‌سایت وجود دارند که ناوبری سطح بالایی دارند که اساساً از نظر نحوه بیان آن یکسان است. یک دکمه عمومی با برچسب «محصولات» به بازدیدکنندگان ایده‌ای از انواع کالاهایی که ذخیره می‌کنید کمک نمی‌کند و به منوهای فرعی و کشویی نیاز دارد و در عین حال طراحی سایت شما را ساده و بی‌نظیر نشان می‌دهد.

رویکرد جایگزین، و رویکردی که به‌ویژه برای سایت‌های دراپ شیپینگ مناسب است، ناوبری توصیفی است که به جزئیات بیشتری می‌پردازد.

اگر سایت شما بر روی چند دسته محصول اصلی متمرکز باشد، بهترین کار را انجام می دهد. برای مثال، اگر ساعت می‌فروشید، می‌توانید بخش‌هایی با عنوان «ساعت‌های مردانه»، «ساعت‌های زنانه»، «ساعت‌های لوکس» و غیره داشته باشید، نه اینکه همه این‌ها را در «محصولات» گروه‌بندی کنید.

این فقط در مورد بهبود طراحی سایت نیست، بلکه در مورد کاهش تعداد کلیک هایی است که مشتریان باید انجام دهند تا به جایی که باید برسند.

مطالب خود را برای خواندن آسان کنید

چه برای توضیحات صفحه محصول و چه برای پست های وبلاگ، باید به بازدیدکنندگان از نظر خوانایی نسخه ای که در سایت خود اضافه می کنید، زمان آسانی بدهید.

پاراگراف های کوتاه و جملات مختصر در اینجا کمک بزرگی هستند. عنوان‌های فرعی نیز دوست شما هستند و تکه‌های طولانی‌تر را به تکه‌های متنی در اندازه کوچک تقسیم می‌کنند که مشتریان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

سادگی ابزاری قدرتمند برای فروش محصولات و انتقال هویت برند شماست. تصور نکنید که همه کسانی که به سایت شما می آیند در محصولاتی که شما ذخیره می کنید متخصص هستند. وضوح زبان، و اجتناب از اصطلاحات خاص، معجزه خواهد کرد.

این گزینه را برای مشتریان در نظر بگیرید که نظرات خود را بنویسند و محصولات را در جای دیگری به اشتراک بگذارند

سایت‌های Dropshipping ممکن است مکانی برای نظرات کاربران به نظر نرسند، اما اگر مردم ببینند که دیگران درباره محصولات شما بازخورد ارائه کرده‌اند، به احتمال زیاد به برند شما اعتماد می‌کنند.

همین امر برای ساده کردن اشتراک‌گذاری اجتماعی صفحات و محتوای شما نیز صدق می‌کند. گنجاندن دکمه‌های تعبیه‌شده برای پلتفرم‌های اجتماعی محبوب برای تبدیل هر اشتراک‌گذاری با یک کلیک، تفاوتی واقعی در ترافیک سایت ایجاد می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

88 + = 91

دکمه بازگشت به بالا
بستن