مدیریت

4 عامل روانشناختی قدرتمند که بر تصمیم گیری خرید تاثیر می‌گذارد

توسل به احساسات مناسب برای دستیابی به مشتریان بسیار مهم است. ممکن است احساس کنید که باید میلیون‌ها تومان برای تبلیغات خرج کنید تا در مقابل مشتریان خود قرار بگیرید و بر تصمیم گیری خرید آنها تأثیر بگذارید، اما اگر از همان ابتدا پیام خود را به درستی منتقل نکنید، این می‌تواند یک تاکتیک بیهوده باشد.

بیایید نگاهی به برخی از عوامل روان‌شناختی کلیدی در پشت  تصمیم گیری خرید مردم بیندازیم و اینکه چگونه می‌توانید در مکان‌های مناسب در زمان‌های مناسب ظاهر شوید تا بر آنها تاثیر بگذارید.

1. تلاش برای دانش یا تخصص در  تصمیم گیری خرید

بسیاری از ما در مورد خرید کالا به صورت آنلاین تحقیقات خود را انجام می‌دهیم. ما دوست داریم بدانیم که از شرکت‌های مناسبی خرید می‌کنیم تا با نیازهایمان مطابقت داشته باشند. ما برای پاسخ به سوالات خود، خواه در قالب راهنماها، سوالات متداول، فهرست ها، مصاحبه ها، نظرات مشتریان، یا توصیه ها باشد، به طور گسترده جستجو خواهیم کرد. به همین دلیل است که ما به دنبال صداهای معتبر آنلاین می‌گردیم و همچنین به همین دلیل است که این صداهای معتبر باید تا حد امکان در نقاط تماس مختلف ظاهر شوند تا تاثیر بیشتری بر  تصمیم گیری خرید داشته باشند .

بخشی از استراتژی بازاریابی شما در اینجا می‌تواند یافتن فرصت هایی برای به نمایش گذاشتن تخصص خود در خارج از وب سایت شما باشد تا به افراد کمک کند تا پاسخ های مورد نظر خود را پیدا کنند. این ممکن است شامل ایجاد روابط با نشریات مرتبط، فعال و پر سر و صدا بودن در رسانه های اجتماعی و ایجاد انواع محتوایی باشد که دیگران درباره آن صحبت خواهند کرد.

اگر اختیارات شما واضح و قابل اعتماد باشد، سایت‌های دیگر به احتمال زیاد به شما نقل قول یا توصیه می‌کنند و مشتریان احتمال بیشتری برای یافتن و اعتماد شما خواهند داشت. می‌توانید با استفاده از صدای فراگیر، فرصت‌های خود را برای پوشش بیشتر در یک لحظه کشف کنید .

2. گرسنگی برای قدرت یا کنترل  تصمیم گیری خرید

در نهایت، همه ما دوست داریم که کنترل تصمیمات خود را کنترل کنیم و این در زمانی که از پول خود جدا می‌شویم، دو چندان می‌شود. ما می خواهیم از احساسی که با تحقیق در مورد هر منبعی برای یافتن بهترین معامله به دست می آید، لذت ببریم، آخرین محصول را از قفسه برداریم، یا مشکلی را به موثرترین روش ممکن حل کنیم.

این سطح از قصد خرید را نمی توان با یک منبع اطلاعاتی مانند وب سایت شما برآورده کرد، این به سادگی کافی نیست. به عنوان مشتریان، رقابت را در لیست های مقایسه بررسی می‌کنیم، نظرات مشتریان را در سایت های مختلف می خوانیم و ویدیوهای بی شماری را تماشا می‌کنیم تا راه حل های مناسبی برای مشکلات خود پیدا کنیم. حضور در منابع متعدد با چندین پیشنهاد، معاملات و توصیه‌های تخصصی می‌تواند به شما کمک کند در طول سفرهای آنلاین به مشتریان بیشتری کمک کنید.

3. تمایل به احساس مهم بودن

یکی از اصول اولیه فروش موفق، درک و پاسخگویی به نیازهای مخاطب هدف شماست. با تمرکز راه حل های خود بر روی آنچه می خواهند، به مشتریان خود احساس اهمیت دهید و البته از تطبیق بر اساس بازخورد آنها نترسید و در  تصمیم گیری خرید آنها تاثیرگذار باشید. گوش دادن مهم‌ترین مؤلفه یک استراتژی بازاریابی قوی است، بنابراین، چه در حال ارائه یک برنامه یا فروش نرم‌افزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی هستید، به مشتریان خود بگویید که آنها را می‌شنوید و با اجرای به‌روزرسانی‌هایی که می‌خواهند آنها را درک می‌کنید.

با هدف کلمات کلیدی که آنها برای جستجو استفاده می‌کنند نیز آشنا شوید تا بتوانید محتوای خود را در هر مرحله از سفر کاربر بهینه کنید. شرکت هایی که زندگی آنلاین را برای مشتریان خود آسان تر می کنند، به احتمال زیاد موفق می شوند زیرا نشان می‌دهد که به آنها اهمیت می دهند.

4. نیاز به ایمنی، آسایش یا اجتماع

چه ما به دنبال تسکین ترس از ناشناخته باشیم یا ترس از دست دادن، همه ما بر اساس نیاز اولیه انسانی خود برای ایمن، راحت و نه تنها هدایت می‌شویم. ما ممکن است یک سیستم امنیتی قوی برای خانه یا بلیط‌هایمان بخریم تا ببینیم نمایش جدیدی که همه درباره آن صحبت می‌کنند؛ هر نیازی که داریم، راه‌های زیادی برای برندها وجود دارد که آنها را پر کنند.

آگاهی از برند و محصول خود را افزایش دهید

مردم هنگام خرید با ترکیبی از احساسات و منطق هدایت می‌شوند. به همین دلیل است که آنها از منابع متعدد برای اطلاع رسانی  تصمیم گیری خرید در تقریباً هر صنعت دیجیتالی در جهان استفاده می‌کنند، بنابراین مهم است که در مورد برندها در همه مکان های مناسب صحبت شود.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 49 = 58

دکمه بازگشت به بالا
بستن