تبلیغات

نکات کمپین گوگل ادز برای موفقیت تبلیغات شما

در هر ثانیه  2.5 میلیون جستجو در پلتفرم گوگل انجام می‌شود و محبوب ترین وب سایت در جهان است. به همین دلیل است که هر تبلیغ‌کننده‌ای می‌خواهد برند خود را در گوگل تثبیت کند و در گستره وسیع آن سرمایه‌گذاری کند. چه یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ باشید، حتی با یک بودجه ساده می‌توانید از کمپین گوگل ادز یا تبلیغات گوگل نهایت استفاده را ببرید. تنها چیزی که نیاز دارید درک نحوه عملکرد پلتفرم و یک هدف و استراتژی واضح است.

8 نکته تسلط بر کمپین گوگل ادز

Google Ads یک پلتفرم تبلیغاتی پولی است که در آن تبلیغ‌کنندگان به ازای هر نمایش (کلیک) که روی تبلیغات خود دریافت می‌کنید، هزینه پرداخت می‌کنند. این به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را برای مخاطبان خود هدف قرار دهید زیرا آنها کلمات کلیدی را در جایگاه شما جستجو می کنند.

تبلیغات به هدایت کاربران به وب سایت شما و آموزش آنها در مورد کالاها و خدماتی که ارائه می دهید کمک می کند. تبلیغات پایه ای برای ایجاد سرنخ و ایجاد روابط با کاربران در حالی که ترافیک واجد شرایط را به سمت شما هدایت می‌کند، تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، گوگل به شما تجزیه و تحلیلی از نحوه عملکرد تبلیغات شما ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند استراتژی خود را در طول مسیر تغییر دهید. همچنین لازم نیست نگران هزینه‌های بیش از حد باشید، زیرا Google به شما کمک می‌کند تا سقف ماهانه خود را حفظ کنید و بودجه را حفظ کنید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند کمپین بعدی Google Ads خود را تسلط داشته باشید و گسترش کسب و کار خود را افزایش دهید:

روی integrations کار کنید

یکی از چالش هایی که اغلب شرکت ها هنگام تبلیغات در گوگل با آن مواجه می شوند، همگام سازی داده های خود با این پلتفرم است. CRM و Google Ads آنها دو نهاد متفاوتی هستند که برای انجام هر کاری باید به صورت دستی همگام سازی کنند.

ادغام داده ها و پلتفرم خود با Google، عملیات را به طرز فوق العاده ای روان می‌کند. این شما را آزاد می کند تا عملکرد خود را در زمان واقعی پیگیری کنید و در حال حرکت در استراتژی خود تغییراتی ایجاد کنید. علاوه بر این، می‌توانید به‌جای جستجو در Google Billings، به‌طور خودکار رسید تولید کنید.

تمام صورتحساب ها و رسیدهای شما فوراً به سیستم شما ارسال می شود و در وقت شما صرفه جویی می شود و به سازماندهی صورتحساب های شما کمک می کند. به همین ترتیب، می‌توانید هزینه‌های تبلیغات خود را پیگیری کنید و مطمئن شوید که در بودجه شما باقی می‌ماند.

اهداف SMART را تعیین کنید

بسیاری از شرکت ها این اشتباه را مرتکب می شوند که سعی می کنند با  کمپین گوگل ادز به همه چیز برسند. در حالی که هدف نهایی همیشه باید رشد کسب و کار شما و افزایش فروش باشد، مهم است که اهداف کوچکتر واقع بینانه و قابل دستیابی را تعیین کنید تا با حرکت رو به جلو به آنها برسید.

اهداف SMART خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند. بنابراین، هدف شما ممکن است این باشد که بازدیدهای بیشتری در وب سایت خود داشته باشید، آگاهی در مورد شرکت و محصولات خود را گسترش دهید، یا زمانی که کاربر در وب سایت شما صرف می کند، افزایش یابد.

کمپین تبلیغاتی شما باید مطابق با اهدافی باشد که برای دستیابی به آن تعیین کرده اید. به عنوان مثال، اگر هدف افزایش بازدید از وب سایت شما است، تبلیغات شما باید اطلاعات مفیدی در مورد شما ارائه دهد، ممکن است بتواند به کاربر با CTA در مورد بازدید از وب سایت شما کمک کند تا بیشتر بداند.

این رویکرد هدفمند و قابل انجام است. نتیجه‌ای که از تلاش‌های خود به دست می‌آورید را نیز می‌توان به راحتی با حفظ هدف ارزیابی کرد. بر اساس نتایج، می‌توانید به عقب برگردید و استراتژی خود را تغییر دهید، مثلاً کلمات کلیدی و محتوای تبلیغاتی که منتشر می‌کنید.

صفحه فرود مربوطه را آماده کنید

همانطور که ساعت ها برای تکمیل استراتژی کمپین تبلیغاتی خود وقت می گذارید، هدف نهایی کمپین خود را فراموش نکنید. تمام هدف واداشتن کاربر به کلیک بر روی تبلیغ شما این است که آنها را در یک صفحه وب به انتخاب شما قرار دهید.

صفحه وب باید مرتبط و بهینه باشد تا بیشترین استفاده را از اقامت کاربر در آن داشته باشد. اگر در حال تبلیغ در مورد این هستید که محصول شما چگونه می‌تواند به کاربر کمک کند تا بر مشکلی که با آن مواجه است غلبه کند، صفحه وبی که در آن قرار می‌گیرد نباید صفحه ای باشد که می‌تواند فوراً آن را خریداری کند. از این رو صفحات فرود را به خوبی طراحی کنید.

صفحه‌ای که در آن قرار می‌گیرند باید نکات آگهی را در مورد محصولی که به کاربر کمک می‌کند توضیح دهد. پس از اینکه کاربر را به دست آوردید، گزینه خرید را بدهید و نه بلافاصله. آنها را به سفر ببرید و انتقال را بدون درز انجام دهید.

علاوه بر این، صفحه وب شما باید برای تعامل بهینه با کاربر بهینه شود. همه چیز از هدر گرفته تا طرح رنگ باید برای افزایش زمان تعامل کاربر بهینه شود. از تست A/B استفاده کنید تا ببینید چه چیزی بهتر است و چه چیزی خوب نیست.

کلمات کلیدی لانگ تیل برای  کمپین گوگل ادز 

Google Ads یک سرمایه گذاری سودآور است. با این حال، این در مورد استفاده درست از پلتفرم است. کلید تبلیغات گوگل در کلمات کلیدی نهفته است.

برای کسب و کارها اغلب چالش برانگیز است که کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنند. در چنین حالتی، پایبندی به کلمات کلیدی طولانی ممکن است به شما کمک کند تا مخاطبین هدف خود را به درستی انتخاب کنید. آنها خاص تر و هدفمندتر هستند.

از آنجایی که آنها حجم جستجوی کمتری دارند، رقابت کمتری در دامنه تخصصی خود دارید. این بدان معناست که آنها برای پرداخت به ازای کلیک هزینه کمتری دارند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که برای جذب مشتریان مشتاق و جذب آنها به وب سایت خود، کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید.

از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید

Google Ads به شما این امکان را می‌دهد که از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید. آنها به شما این امکان را می دهند که به الگوریتم توضیح دهید که محصولات، خدمات و برندهای شما چه چیزی نیستند. بنابراین، با استفاده از کلمات کلیدی منفی، از نمایش نتایج خود در هنگام جستجوی کاربر جلوگیری می کنید.

فرآیند را خودکار کنید

اجرای تبلیغات برای جلب توجه مخاطبان هدف یک فرآیند بی پایان است. باید به این صورت رفتار شود. از اتوماسیون نهایت استفاده را ببرید تا تبلیغات خود را همیشه اجرا کنید. برای انجام این کار از ابزارهایی مانند مناقصه هوشمند و تبلیغات تحقیقاتی پاسخگو استفاده کنید.

این ابزارها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ارائه مناقصه از طرف شما استفاده می کنند. آنها فقط زمانی پیشنهاد می‌دهند که شانس موفقیت بالاتری وجود داشته باشد و بر این اساس قیمت ها را افزایش یا کاهش دهند. برای انجام این کار، ابزارها مرحله قیف را که کاربران در آن قرار دارند، ارتباط کلمات کلیدی، آنچه رقبای شما پیشنهاد می‌دهند و شانس موفقیت شما با هر کلمه کلیدی که استفاده می کنید را در نظر می‌گیرند.

تمرکز خود را افزایش دهید

یکی از مهم ترین نکات، به خصوص زمانی که با تبلیغات خود در بودجه هستید، این است که تمرکز خود را محدود کنید. پرداخت برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا ممکن است نتایج دلخواه شما را به همراه نداشته باشد.

در عوض، هوشمندانه بازی کنید. تحقیق کنید که مخاطب هدف شما در جایگاه شما به دنبال چه چیزی است. آنچه را که بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورد هدف قرار دهید: جمعیت شناسی، محصول، بازار یا کلمه کلیدی. استراتژی خود را حول آن عنصر سودآور بسازید.

برای مثال، اگر سودآورترین جمعیت شما افراد دانشگاهی هستند، تبلیغات خود را برای جذب آنها ایجاد کنید. از عبارات غیررسمی و مدرن استفاده کنید که با مخاطبان شما همراه با تصاویر جذاب کلیک می کنند.

به طور مشابه، سودآورترین کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید و کلمات کلیدی مشابه را در اطراف آن هدف قرار دهید. ممکن است به آن مربوط باشند یا به آن بسط داده شوند. کلمات کلیدی بلند و کوتاه را هدف قرار دهید تا ببینید کدام یک بیشترین موفقیت را برای شما به ارمغان می آورد و رویکرد خود را بر اساس آن تغییر دهید.

از پسوندهای تبلیغاتی استفاده کنید

داشبورد Google Ads شما دارای یک برنامه افزودنی است که به شما امکان می دهد افزونه هایی را به تبلیغ خود اضافه کنید. افزونه‌هایی مانند مکان، ویژگی‌ها یا هر کد تبلیغاتی را اضافه کنید. این به شما کمک می‌کند تبلیغ خود را بهتر برای مخاطبان مرتبط هدف قرار دهید.

سخن پایانی

تبلیغات گوگل گزینه ای برای تبلیغ کنندگان برای دستیابی به مخاطبان هدف است. مهم نیست استراتژی تبلیغاتی شما چیست،  کمپین گوگل ادز به احتمال زیاد بخشی از آن خواهد بود. برای استفاده حداکثری از تبلیغات گوگل، باید یک برنامه بازی واضح در مورد آنچه می خواهید از آن به دست آورید در ذهن داشته باشید. بقیه استراتژی شما باید بر اساس آن باشد. کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تری را برای دستیابی به مخاطبان اصلی خود انتخاب کنید و فرآیند را برای عملکرد روان به طور خودکار انجام دهید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن