مدیریت

استراتژی هایی برای افزایش بهره وری فروش شما

افزایش بهره وری فروش تیم شما برای افزایش درآمد کسب و کارتان ضروری است. اگر بهره وری فروش یعنی زمانی که تیم شما صرف فروش می‌کند، کاهش یافته است نکات ارائه شده در این مقاله را برای افزایش بهره وری فروش خود مطالعه کنید.

بهره وری فروش چیست؟

بهره وری فروش معیاری است که نشان می‌دهد فروشندگان چقدر در ایجاد درآمد موثر و کارآمد هستند. ردیابی بهره وری فروش می تواند به شما در شناسایی مناطقی که تیم فروش شما می تواند بهبود یابد کمک کند.

چرا باید بهره وری فروش سنجیده شود؟

بهره وری فروش به طور مستقیم بر درآمد شما تاثیر می‌گذارد. اگر بهره وری فروش پایین باشد، فروشندگان درآمد کافی برای پوشش هزینه های خود ایجاد نمی‌کنند. در برخی موارد، نرخ بهره وری فروش پایین حتی می تواند به این معنی باشد که یک کسب و کار در حال از دست دادن پول است. با ردیابی بهره وری فروش، کسب و کار شما می‌تواند تغییراتی در فرآیندها و استراتژی های خود ایجاد کند که می‌تواند تعداد معاملات بسته شده را افزایش دهد.

بهبود بهره وری نیز می تواند تاثیر مثبتی بر روحیه داشته باشد. نمایندگان شادتر هستند زیرا زمان بیشتری را صرف انجام کارهایی می کنند که دوست دارند و زمان کمتری را صرف انجام کارهایی می‌کنند که دوست ندارند، در حالی که در زمان کمتری درآمد بیشتری ایجاد می‌کنند.

چالش های افزایش بهره وری فروش

قبل از به اشتراک گذاشتن کلید افزایش بهره وری فروش، بیایید به سه دلیل اصلی مشکلاتی که سازمان های فروش برای دهه ها با آن دست و پنجه نرم کرده اند نگاه کنیم.

پیچیدگی

فروش امروز پیچیده تر است. نقاط تماس بیشتری وجود دارد و خریداران پیچیده تر هستند. به علاوه، فناوری که تکرارها استفاده می کنند تقریباً هر روز تغییر می‌کند.

بی نظمی

آنتروپی همیشه در حال افزایش است و همچنین هرج و مرج موجود در مدیریت تعاملات فروش امروزی نیز افزایش می‌یابد. تفاوت بین فروشندگان به طور فزاینده ای کمرنگ می‌شود. با وجود سرمایه گذاری های بی سابقه در داده ها و تجزیه و تحلیل، فروشندگان بیش از همیشه با عدم اطمینان مواجه هستند.

زمینه

تصمیم‌گیری آنلاین، همسویی و همزمانی را که در موقعیت‌های خرید و فروش سنتی وجود داشت، منفجر کرده است. این امر فروشندگان را در موقعیتی ضعیف قرار داده است. هنگامی که با استراتژی های مدرن تولید تقاضا ترکیب می شود، فروشندگان زمان بیشتری را صرف مدیریت وظایف اداری می کنند تا مدیریت فرآیند فروش.

نحوه اندازه گیری بهره وری فروش

کارایی و اثربخشی دو راه برای درک بهره وری تیم شما هستند. کارایی فروش اندازه گیری می کند که یک نماینده چند فرصت را به فروش واقعی تبدیل می‌کند. این کار می‌تواند به شما در درک مراحل سفر خریدار و موانع احتمالی خرید کمک کند.

به عنوان مثال، بیش از یک نفر از هر پنج متخصص فروش می گویند که طولانی بودن فرآیند فروش دلیل خروج احتمالی از معاملات است. اگر تیم شما تحت تاثیر قرار گرفته است، می توانید روی یافتن راه هایی برای حذف مراحل غیرضروری از فرآیند فروش خود تمرکز کنید.

در همین حال، اثربخشی فروش اندازه‌گیری می‌کند که فروشندگان تا چه حد معاملات را بسته و درآمدزایی می‌کنند. اثربخشی می تواند به شما کمک کند تا بفهمید فعالیت های فروش شما چقدر خوب کار می‌کند.

در این دسته بندی ها، تیم شما می تواند بر معیارهای خاص تری تمرکز کند. تعداد فروش انجام شده در هر ساعت کار یکی از محبوب ترین اندازه گیری ها است. این معیار می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید تیم فروش شما در طول زمانی که صرف فروش می کند چقدر در درآمد زایی موثر است.

روش دیگر برای اندازه گیری بهره وری فروش، مشاهده تعداد فروش انجام شده در هر تماس است. این معیار می تواند به شما کمک کند تا ببینید تیم فروش شما چقدر سرنخ ها را به مشتری تبدیل می کند.

در نهایت، شما همچنین می توانید بهره وری فروش را با مشاهده تعداد فروش انجام شده به ازای هر فروشنده اندازه گیری کنید. این معیار می تواند به شما کمک کند تا ببینید که تیم فروش شما به طور کلی چقدر موثر است و مناطقی را که باید در آنها پیشرفت کنید را شناسایی کنید.

معیارهای بهره وری فروش، تعداد فروش در هر ساعت کار، فروش در هر تماس، فروش به ازای هر فروشنده. درک عملکرد تیم شما می‌تواند به شما کمک کند تا یک رکود بهره وری را شناسایی کرده و حل کنید.

راه های افزایش بهره‌ وری فروش

ارائه آموزش

یکی از راه‌های بهبود بهره‌وری فروش، ارائه برنامه‌های آموزشی و توسعه فروش است. این برنامه‌ها می‌توانند به فروشندگان کمک کنند تا مهارت‌ها و استراتژی‌های جدیدی را بیاموزند که می‌تواند آنها را در کسب درآمد مؤثرتر کند.

پیاده سازی راه حل های نرم افزاری

نرم افزار اتوماسیون فروش می‌تواند به آزاد کردن وقت تیم شما کمک کند. نرم افزاری را بیابید که می تواند به کارهای اداری کمک کند. علاوه بر این، ابزارهای هوشمندی فروش می‌توانند به فروشندگان کمک کنند تا داده ها و اطلاعات مشتریان بالقوه خود را جمع آوری کنند تا بتوانند معاملات بیشتری را ببندند.

از مشوق ها برای افزایش بهره وری فروش استفاده کنید

اگر روحیه مانعی برای بهره‌وری ایجاد کرده است، می‌توانید از مشوق‌ها برای کمک به حفظ انگیزه تیم خود استفاده کنید. رقابت‌های فروش و ساختار کمیسیون می‌توانند فروشندگان را برای فروش بیشتر و بستن معاملات بیشتر ترغیب کنند.

اتوماسیون فروش

اتوماسیون فروش از نرم افزاری برای خودکار سازی کارهای تکراری استفاده می‌کند تا تیم شما بتواند زمان بیشتری را صرف کار مستقیم با مشتریان احتمالی و بستن معاملات کند. این اغلب شامل ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه، برنامه ریزی جلسات فروش و ایجاد گزارش های فروش است.

نرم افزار هوشمند فروش

نرم افزار هوشمند فروش داده ها و اطلاعاتی را جمع آوری می کند که می‌تواند به تسهیل فرآیند فروش کمک کند. این کار شامل اتصال نقاط گفتگوی خاص صنعت برای مخاطبین قبل از ارتباط است.

سخن پایانی

بهره وری فروش یکی از جنبه های مهم کسب و کار شما است. با ردیابی بهره وری فروش، کسب و کارها می‌توانند تغییراتی در فرآیند فروش و استراتژی فروش خود ایجاد کنند تا به فروشندگان کمک کنند تا در شغل خود موثرتر باشند و معاملات بیشتری را ببندند. اجرای این تغییرات می‌تواند به افزایش فروش و درآمد کسب و کارتان کمک کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 − 49 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن