مدیریت

راهنمای تبدیل شدن به یک مدیر فروش موفق 

شغل در زمینه فروش هیجان انگیز است و همانطور که رشد می‌کنید، ممکن است فرصتی برای پیشرفت در نقش مدیر فروش داشته باشید. در این موقعیت، شما مسئول افزایش سود و نظارت بر عملیات تیم فروش خواهید بود. در این مقاله، می‌آموزید که برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش موفق چه چیزی لازم است، چه مهارت هایی برای ارتقاء نیاز دارید و چه نقشی را شامل می‌شود.

مدیر فروش موفق کیست؟

مدیر فروش یک حرفه ارشد است که مسئول رشد سود شرکت و مدیریت عملیات فروش است. مدیران فروش اغلب بخشی از مدیریت ارشد هستند، زیرا بر امور مالی سازمان تأثیر می‌گذارند.

بسته به اندازه کسب و کار ممکن است یک یا چند مدیر فروش وجود داشته باشد. در سازمان های کوچکتر، یک مدیر فروش احتمالاً بر کل نیروی فروش نظارت خواهد کرد. در همین حال، در کسب و کارهای بزرگتر، ممکن است چندین مدیر وجود داشته باشد که هر کدام یک تیم فروش خاص را مدیریت می‌کنند.

وظایف یک مدیر فروش چیست؟

در حالی که مدیران فروش مسئول ایجاد درآمد هستند، آنها معمولاً درگیر فروش خود نیستند. کار آنها حول محور مدیریت تیم فروش و حصول اطمینان از رسیدن به اهداف فروش، برنامه ریزی استراتژیک، عرضه محصول جدید و غیره است.

نقش خاص یک مدیر فروش بر اساس اندازه و صنعت کسب و کار متفاوت است. با این حال، مسئولیت ها معمولاً شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ایجاد و اجرای یک استراتژی فروش موثر.
  • رهبری تیم فروش و اطمینان از انگیزه و روحیه بالا
  • تعیین اهداف فروش و گزارش پیشرفت آنها
  • ملاقات با مشتریان برای درک بهتر آنها و اطمینان از برآورده شدن نیازهای آنها
  • رشد پایگاه مشتریان شرکت
  • شرکت در کنفرانس های صنعتی و ایجاد آگاهی از برند
  • قیمت گذاری محصولات و خدمات برای اطمینان از رقابتی ماندن آنها
  • قرار دادن یک برنامه آموزشی یا حضوری برای به‌روز رساندن اعضای جدید تیم

آیا می‌دانید برای موفقیت به عنوان مدیر فروش چه چیزی لازم است؟ به نظر می‌رسد که یک فروشنده عالی بودن پایه خوبی باشد، اما حقیقت این است که مدیریت عملکرد کلی فروش، از جمله تیم فروش، به مهارت هایی فراتر از مهارت های عالی در فروش نیاز دارد. از ارتباطات گرفته تا ایجاد انگیزه و حل مشکلات و موارد دیگر، مدیر فروش برتر بودن مجموعه مهارت و تعهد مناسبی را برای تبدیل بخش فروش به واحدی با عملکرد بالا نیاز دارد. بیایید برخی از ویژگی‌های کلیدی، مهارت‌ها و قابلیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش عالی را بررسی کنیم:

چگونه مدیر فروش موفق شویم؟

هیچ مسیر شغلی واحدی وجود ندارد که بلیط طلایی شما برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش موفق باشد. با این حال، اگر بخواهید به چند پروفایل لینکدین از مدیران فروش نگاه کنید، خواهید دید که برخی از آنها مسیر شغلی کمتر فروش محوری را طی کردند. تعداد زیادی از مدیران فروش در بخش های دیگر مانند بازاریابی یا منابع انسانی شروع به کار کرده اند.

برای ارتقاء به مدیر فروش، لازم نیست فروشنده برتر باشید. برای اینکه یک مدیر فروش موفق باشید و دیگران را تشویق کنید تا بهترین کار خود را انجام دهند، بسیار بیشتر از استعداد فروش است.

همانطور که گفته شد، شما هنوز باید به عنوان یک الگو عمل کنید و تجربه و دانش گسترده ای در فروش داشته باشید. بدون اقتدار، نمی‌توانید یک تیم را به سمت موفقیت هدایت کنید.

مدیران فروش باید:

  • مهارت های ارتباطی و مذاکره عالی دارند
  • شور و شوق را در بین اعضای تیم برانگیزید
  • کار کنید و دیگران را رهبری کنید، حتی تحت فشار شدید

وقتی صحبت از آموزش می‌شود، اکثر مدیران فروش دارای مدرک لیسانس هستند. بر اساس تجزیه و تحلیل Zippia از نزدیک به 50000 رزومه مدیر فروش، در واقع، 77 درصد از مدیران فروش دارای مدرک کارشناسی هستند. فقط 10 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

شخصی که نقش مدیر فروش موفق را به دست می‌آورد، باید بیشتر توانایی ها و تجربیاتی را که در بالا به آنها اشاره شد، داشته باشد. اینها شامل تجربه فروش خوب، مهارت های ارتباطی عالی و دانش صنعت است. به علاوه، مدرک لیسانس نیز ترجیح داده می‌شود.

سخن پایانی

مسیر ورود به نقش یک مدیر فروش موفق خطی نیست. بسیاری از حرفه ای ها در این موقعیت یک مسیر شغلی فقط فروش را دنبال می‌کنند. دیگران از بخش هایی مانند بازاریابی و استخدام به آن می پردازند. در نهایت، برای ارتقاء به سمت مدیر فروش، نیازی به رکورد فروش ندارید. با این حال، شما به تخصص فروش خوب، مهارت های ارتباطی عالی و نظم و انضباط نیاز دارید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 1 = 11

دکمه بازگشت به بالا
بستن