طراحی استراتژی تبلیغات کسب و کار ها توسط بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچ‌ها امروزه نقش مهمی را در تحقق اهداف یک برند بر عهده دارند. کوچ‌ها به صاحبان کسب‌و‌کار خدمات مختلفی ارائه می‌دهند. از آموزش فردی، پشتیبانی و بررسی و نظارت بر کسب و کار‌ها، همگی از جمله خدماتی هستند که یک بیزینس کوچ حرفه‌ای به مدیران کسب‌و‌کار ارائه می‌نماید. حال یکی دیگر از مهم‌ترین خدماتی که امروزه توسط بیزینس کوچ‌ها ارائه می‌شود، طراحی استراتژی تبلیغات کسب و کارها می‌باشد. همانطور که می‌دانید هر کسب و کاری خدمات یا محصولات مختلفی را در بازار عرضه می‌کند؛ حال اگر برای تبلیغات آن‌ها، استراتژی و تکنیک‌ خاصی نداشته باشد، قطعاً تمام تبلیغاتی که انجام می‌دهد محکوم به شکست است.

به این علت که تبلیغات انجام شده، بدون دارا بودن استراتژی به شکل اصولی انجام نمی‌گیرند و هدف گذاری مناسبی بر روی مشتریان صورت نمی‌پذیرد؛ در‌نتیجه شانس موفقیت تبلیغات محصول و خدمات بسیار کاهش می‌یابد.

بیزینس کوچ‌ها ابتدا بازار هدف را مورد برسی قرار داده و مهم‌ترین و ارزشمندترین‌ مشتریان را تعیین می‌کنند. سپس با‌توجه به دانشی که دارند، استراتژی تبلیغات کسب و کار خاصی را برای جذب آن‌ها طراحی می‌کنند. این استراتژی‌ها جهت کار را برای مدیران کسب‌و‌کار مشخص نموده و در‌واقع مانند مسیری است که با طی نمودن آن می‌توانند به موفقیت برسند. استراتژی مجموعه‌ای از اقدامات ریز و درشت خواهد بود که با‌توجه به نوع هر کسب‌و‌کاری متفاوت است.

 این اقدامات موجب می شوند که تبلیغات یک کسب‌و‌کار نتایج شگفت‌انگیز‌تری داشته و نرخ بازگشت سرمایه نیز تا حد زیادی افزایش یابد. مربیان کسب‌و‌کار در اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی طراحی شده نیز به مدیران کسب‌و‌کار کمک خواهند کرد. علاوه‌بر‌این بر روی عملکرد و بازدهی هر استراتژی به خوبی تمرکز دارند. گاهاً‌ ممکن است کوچ کسب و کار برخی از استراتژی‌ها را حذف کند یا برخی دیگر را تمدید کند تا مجدداً مورد استفاده قرار گیرند.

مهم‌ترین اصول در خصوص طراحی استراتژی تبلیغات کسب و کارها

بیزینس کوچ‌ها برای طراحی استراتژی تبلیغات کسب و کار، طبق برخی اصول مهم عمل می‌کنند. این اصول در‌واقع فاکتورهایی هستند که موجب می‌شوند بهترین استراتژی با بازدهی عالی برای یک کسب‌و‌کار طراحی گردند. در زیر این اصول مهم را نام برده‌ایم:

اصول طراحی استراتژی تبلیغات کسب و کارها

انجام تحقیقات

قدم اول انجام تحقیقات است. اگر بخواهید استراتژی فوق‌العاده‌ای برای کسب و کار خود طراحی کنید، باید اطلاعات زیادی در خصوص مشتریان هدف خود به دست آورید؛ چون با‌توجه به خصوصیات آن‌ها و اطلاعاتی که به دست می‌آورید، می توانید استراتژی‌هایی را طراحی نمایید که تاثیر بیشتری بر روی مشتریان مورد نظرتان داشته باشند.

ساختار حرفه‌ای

استراتژی تبلیغات کسب و کار طراحی شده توسط بیزینس کوچ‌ها باید ساختار بسیار حرفه‌ای داشته باشند. یعنی می‌بایست در آن‌ها پرسونا و ‌نیاز‌های مخاطب مدنظر قرار داده شود و هیچ مورد مهمی از قلم نیفتد.

انتخاب پلتفرم مناسب

دیگر نکته‌ای که در این خصوص باید مدنظر قرار دهید، انتخاب پلتفرم مناسب برای تبلیغات است. پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، بخشی از استراتژی تبلیغات کسب و کار شما خواهد بود. حال باید بر‌اساس نظر و صلاحدید بیزینس کوچ خود، مناسب‌ترین ‌پلتفرم یا کانال تبلیغاتی مثل شبکه‌های اجتماعی،  سایت‌ها، مجلات و …. را انتخاب نمایید تا در اجرای استراتژی موفق‌تر عمل کنید.

در نظر‌گیری هزینه‌ها

در نظر‌گیری هزینه‌ها نیز یک اصل مهم بوده که بیزینس کوچ‌ باید در طراحی نمودن استراتژی تبلیغات کسب و کار حتماً آن ‌را رعایت‌ کند. استراتژی باید به گونه‌ای طراحی شود که کسب‌و‌کار مورد نظر بتواند پاسخگوی هزینه‌های آن‌ باشد.

پیش بینی چالش‌ها

در حین اجرای استراتژی تبلیغات کسب و کار ممکن است کسب‌و‌کار با چالش‌ها و موانع گوناگونی روبرو شود. به‌همین علت بیزینس کوچ باید این‌ چالش‌ها را تا حدودی پیش‌بینی کند و بستری برای برطرف نمودن آن‌ها فراهم نماید.

مراحل طراحی استراتژی تبلیغات توسط بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچ‌ها برای طراحی استراتژی تبلیغات کسب و کارها، باید برخی مراحل را انجام دهند. در زیر این مراحل را شرح داده‌ایم:

1

آنالیز جایگاه

2

تعیین بازار هدف

3

تعیین نوع تبلیغات

4

اجرای تبلیغات

5

ارزیابی تبلیغات

  • جایگاه‌یابی

ابتدا باید جایگاه برند مشخص شود؛ یعنی باید تعیین شود که کسب‌و‌کار شما در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد و قرار است در آینده در چه جایگاهی قرار گیرد.

  • تعیین بازار هدف

در مرحله دوم بازار هدف باید تعیین گردد. در‌واقع باید بر اساس نوع محصول یا خدمات کسب‌و‌کار، بازار هدف تبلیغات که مشتری‌های ارزشمند در آن قرار دارند را مشخص کرد. این کار کمک می‌کند که بدانیم تبلیغات در کدام بازارها باید انجام‌ گیرند.

  • تعیین نوع تبلیغات و محل ارائه آن‌ها

در این مرحله بیزینس کوچ نوع تبلیغات را که می‌تواند تبلیغ کلیکی، تبلیغات گوگل ادز، استوری، تبلیغات سنتی مثل بیلبورد‌ها، تبلیغات پیامکی باشند را مشخص می‌کند. سپس مکانی که قرار است تبلیغ در آن ارائه گردد مانند شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها، تلویزیون انتخاب می‌شود.اگر برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید همین حالا کلیک نمایید.

  • اجرای استراتژی

وقتی تمام مراحل گفته شده در بالا صورت گیرد، می‌توان یک استراتژی حرفه‌ای را طراحی نمود. در مرحله بعد باید استراتژی تعیین شده مرحله به مرحله اجرا گردد.

  • ارزیابی استراتژی

حال باید بیزینس کوچ استراتژی طراحی شده و اجرا گردیده را مورد بررسی قرار دهد، تا مشاهده نماید که عملکرد خوبی دارد، یا بلعکس چندان تاثیری نداشته است.